Yazmak, gençlerde zekâyı geliştirmenin en kolay yolu!

Yayınlanma:
Güncelleme: 24 Haziran 2020 09:38
Yazmak, gençlerde zekâyı geliştirmenin en kolay yolu!

Lise öğrencisi Harvard Makale Yarışması’nı kazandı.

“Öğrenciler salgının travmasını yazarak atlatabilir”

Çocukların ve gençlerin ellerinin kalemden çok tablet ve cep telefonu tuttuğu bir dönemde, yazı yazmak gibi aktivitelerin zekâ gelişimine ve bilişsel yeteneklere olan katkısı ihmal ediliyor.

Uzmanlar; ailelerin ve öğretmenlerin desteğiyle küçük yaşlardan başlayarak önce resimli, sonra yazılı günlük tutma gibi basit eylemlerin bile çocukların bilişsel becerilerini dikkat çekecek ölçüde arttırdığına işaret ediyor.

Erken yaştan itibaren yazma becerisi kazandırılan çocuklar, büyüdüklerinde analitik ve eleştirel düşünmeyi başaran, planlı ve öngörülü yetişkinler oluyor.

Yazmak bilişsel beceriler edindirmenin yanı sıra kişilerin duygularını ve düşüncelerini ifade etmesini sağlayarak bir terapi yerine geçiyor.

 

Lise öğrencisi Harvard Makale yarışmasını kazandı

Hisar Okulları lise öğrencisi kaleme aldığı yazısı ile Harvard GlobalWE Makale Yarışmasında kazanan makaleler arasına girdi.

2015 yılından bu yana düzenlenen yarışmanın bu yılki konusu "Bugün ülkenizdeki kadınların karşılaştığı en büyük zorluk nedir?" olarak belirlendi.

Dünyanın farklı ülkelerinden ve okullarından katılan öğrenciler arasında Hisar Okulları öğrencisinin yazısı seçilen makaleler arasına girdi.

 

Yazmak en güzel beyin sporudur, öğrenciler bu yaz mutlaka günlük tutsunlar

Hisar Okulları Lise Müdürü Gülçin Cırık Doğramacı: “2019/2020 öğretim yılında okulumuzda bir Yazma Becerileri Merkezi kurduk. Merkez Türkiye’deki ilk ve orta dereceli bir okulda hizmet veren ilk Yazma Becerileri Merkezi.

Öğrenmeyi öğreten yaklaşımı benimsemiş bir okul olarak burada ilkokul seviyesinden başlayarak tüm öğrencilerimiz için yaratıcı yazma etkinlikleri düzenliyoruz. Yazmak küçük yaş gruplarında ince motor hareketlerini ve hayal gücünü geliştiriyor. İlerleyen yaşlarda yazmak gençlerin düşüncelerini ve duygularını belli bir sistem içinde ifade etmelerini sağlayan kıymetli bir araç haline geliyor. Bu şekilde kazandıkları özellikler onları yetişkinliklerinde daha kolay diyalog kuran, istediklerini ifade etmesini bilen kişiler yapıyor.İçinden geçtiğimiz bu özel ve zorlayıcı dönemde yazmak her yaş grubu için gerçek bir beyin sporu olduğu kadar bir rahatlama aracı. Okulumuzun rehberlik uzmanları, gençlerin salgın döneminde yaşadıkları travmayı yazarak, çok daha kolayca aşacağını söylüyor. Biz her yaştan öğrenciyi onları bekleyen yaz döneminde bir günlük tutmaları için teşvik ediyoruz.”

 

Yazı yazma becerisi eğitim programının ayrılmaz bir parçası olmalı

Hisar Okulları Yazma Becerileri Merkezi Koordinatörü Jeffrey Gibbs:Yazma becerisi çok önemlidir ve eğitim programlarının ayrılmaz bir parçası olmalıdır. Öğrencilerimiz Hisar’da edindikleri bu beceri sayesinde yarışmada her yıl önemli başarılar elde ediyor. Harvard GlobalWE Makale Yarışması, öğrencileri dünyanın dört bir yanında okuyan öğrencilerin tamamına açık olarak düzenlenen bir yarışma. Jüri makaleleri değerlendirirken, öğrencinin temayı ne kadar iyi tanımladığı, sorunları nasıl açıkladığı, fikirlerini duygusal bir dille nasıl ilettiği ve potansiyel çözümlerin belirlenmesi noktasındaki görüşlerini baz alıyor. Makaleler odak, içerik, akış, ifade, dil kullanımı, kelime bilgisi, üslup, dilbilgisi ve diğer teknik konularda da değerlendiriliyor.”

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.