Ticari mağduriyetinizi “THH” ile giderin
Son dönemlerde sıkça yaşanan satıcı ve müşteri arasında gerçekleşen ticari ilişki kaynaklı mağduriyetlerin nasıl giderileceği ve başvuru sürecinde yapılması gerekenlerin neler olduğu konularında Kahramanmaraş Tüketici Hakem Heyeti’nden bilgiler aldık.
Satıcı ve müşteri arasında gerçekleşen ticari ilişki sebebiyle doğan mağduriyeti ortadan kaldırmak üzere faaliyetlerini yürüten Tüketici Hakem Heyeti; “Mal ve hizmet piyasalarında kamu tüzel kişileri de dâhil olmak üzere ticari veya mesleki amaçlarla hareket eden veya onun adına ya da hesabına hareket eden gerçek veya tüzel kişiler ile tüketici arasında kurulan eser, taşıma, simsarlık, sigorta, vekâlet, bankacılık ve benzeri sözleşmeler de dâhil olmak üzere her türlü sözleşme ve hukuki işlemleri kapsar”.
2019 YILINDA YAPILAN BAŞVURULARIN YÜZDE 63,1’İ TÜKETİCİ LEHİNE SONUÇLANDI
Tüketici Hakem Heyeti’nden aldığımız bilgilere göre 2019 yılı ikinci çeyreği sonu itibariyle gelen başvuruların yüzde 63,1’inin tüketici lehine sonuçlandı. Hakem heyetine 2019 yılı ikinci çeyreği sonu itibariyle 1347 adet başvuru yapılmış, 849 başvuru ise tüketici lehine sonuçlandı. Hakem heyetine yapılan başvurular ağırlıklı olarak perakende ticaret sektörü ayıplı mal veya hizmet ve finansal hizmetler konularında başvuru alındı.
BAŞVURU SÜRECİNDE İZLENMESİ GEREKEN YOLLAR NELER
Başvuru sürecinde yapılması gerekler konusunda bilgiler veren Tüketici Hakem Heyeti; Şahsen veya avukat aracılığıyla; Elden, posta yoluyla veya elektronik ortamda e-devlet kapısı üzerinden Tüketici Bilgi Sistemi ile tüketici hakem heyetine başvuru yapılabilir. Başvurular, uyuşmazlık konusu içeren dilekçenin, varsa delil oluşturan ilgili belgelerle birlikte tüketici hakem heyetine verilmesiyle yapılır. Tüketici hakem heyetlerine yapılacak başvurular Ticaret Bakanlığı’nın internet sayfasında yer alan başvuru formu kullanılarak yapılabilir.
Başvuru formu kullanılmadan yapılan başvurularda ise başvuru sahibinin adı, soyadı, Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası, adresi ve varsa diğer iletişim bilgileri, talebi ve Türk Lirası cinsinden uyuşmazlık değerinin döviz cinsinden olması durumunda, söz konusu değer başvuru alınarak Türk Lirası’na çevrilir.
Elektronik ortamda yapılan başvuruların tüketici bilgi sistemi ile yapılması zorunludur. Bu başvuruların geçerli olabilmesi için uyuşmazlıkla ilgili başvuru formunun eksiksiz olarak doldurulması varsa bilgi ve belgelerin sisteme yüklenmiş olması gerekir.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.