Tek kaynak satıcı olmamalı

Yayınlanma:
Güncelleme: 30 Temmuz 2019 10:25
Tek kaynak satıcı olmamalı

Kahramanmaraş’ta ikinci el otomobil piyasasını belirleyen etkenlere ve ekonominde olan durağanlığın ikinci el piyasasını etkilemesi konularında Yaşar Oto İşletmecisi Yakup Arslan gazetemize değerlendirmelerde bulundu.

İkinci el piyasasının son dönemlerde istikrarsız bir tablo gösterdiğini açıklayan Arslan; “İkinci el piyasasının son dönemlerde neredeyse durduğunu gözlemleyebiliyoruz. Ekonomide durağanlık ve bilinçsiz olarak yapılan fiyatlandırmalarda bu durağan geçen sürecin en önemli etkenleri arasında. İkinci el otomobil alma kararı alan bireylerin internet üzerinde araştırmalar yaparak fiyatlarda ki dengesizliği görmesi potansiyel araç almak isteyen insanların son durağı haline gelmemize sebep oluyor arada ki uçurumları gören insanlar ise işi bilen bireyler ile birlikte araba özen gösterir hale geldiler. Günümüzde her şeyin teknolojiye entegre olmasıyla birlikte otomobil piyasası da dijital âlemde yerini aldı. Durumun böyle olmasıyla birlikte birçok mağduriyetin ortaya çıktığını da gözlemleyebiliyoruz.  Otomobil konusunda titiz olan ve ciddi bir arayışla birlikte dijital ortamda sonuçlandırmaya çalışarak mağdur olanlar daha fazla.  Otomobil ticaretinde belirli kavramlar ve bu kavramların hepsinin bir araya gelmesi yada kısmı olarak karşılaması bir otomobilin alınabilecek olması sonucuna ulaştırır. Bu kavramlar gerçeklik payı olmamasına rağmen sanal alemde rahat bir şekilde bir araya getirilebiliyor dolayısıyla bu durumun sonucu olarak maddi kayıplar meydana geliyor. Bu olayı örnekle açıklayacak olursak; Kahramanmaraş’tan İzmir’e yazılanlara itibar edilerek gidiliyor ve beklentileri karşılamayan bir otomobille karşı karşıya geliniyor ve bunun sonucu olarak maddi kayıp meydana geliyor” ifadelerini kullandı.

Hasar kayıtlı otomobillerin alına bilirliği konusunda açıklamalara yer veren Arslan; “Günümüzde trafikte araçların ciddi artış göstermesiyle ufak ya da büyük çaplı kazalar meydana gelebiliyor. Kazaların akabinde yapılan resmi işlemlerin neticesinde araç üzerine hasar kaydı oluşmasına sebep oluyor. Hasar kayıtlı olması bir aracın değer kaybına sebep olabilir fakat kullanılabilirliğine engel değildir sonuç olarak onarımı gerçekleşmiştir. Tabi ki her hasar kayıtlı araçlarda alınmaz. Sadece kozmetik açıdan güzel görünmesi için onarılan otomobillerin altında bir enkaz olduğu gerçeğini gizlemeye yeterli olmaz” dedi.

Otomobil satın alırken araştırılması gerektiğinin altını çizen Arslan; “Araç alırken genel olarak ekspertiz raporları öncelik taşıyor. İncelemeler son dönemlerde yanılmalara ve hatta hasarsız olarak görünen araçların hasarlığı olduğu ortaya çıkıyor. Yani ekspertiz raporlarının geçerliliğini koruması adına araştırmaların iyi yapılarak incelemeyi yapan işletmenin doğru ve araştırılarak seçilmesi gerekiyor. Otomobil alınırken satıcının, incelemenin ve gerektiği takdirde tamircilere gösterilerek alınmasını tavsiye ediyoruz” dedi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.