Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye'yi bölünmüş yollar, otoyollar, mega projeler ve akıllı ulaşım sistemleriyle çağın ötesine taşıdıklarını belirterek, "Dengeli bir yatırım stratejisi ile geleceğin ulaşım sistemlerini yönlendiriyor, akıllı ve otonom teknolojilerle donatıyor, hızlı ve güvenli yol altyapısı kuruyoruz" dedi.
Bakan Uraloğlu, bütünsel kalkınma odaklı bir vizyonla, Avrupa Yeşil Mutabakatı, Paris İklim Anlaşması ve Avrupa İklim Yasası gibi Avrupa Birliği'nin temel yaklaşımları çerçevesinde 'Sürdürülebilir ve Akıllı Hareketlilik Stratejisi ve Eylem Planı' adı altında sürdürülebilir ve akıllı taşımacılığı, yeşil denizcilik ve yeşil liman uygulamalarını, demiryolu taşımacılığını geliştirme, yakıt tüketimini ve emisyonları azaltma, mikro hareketlilik araçlarını yaygınlaştırma hedeflerini hayata geçirdiklerini açıkladı.
Uraloğlu, Türkiye'nin coğrafi konumu ve tarihi sürekliliğiyle birçok kıtayı birleştiren stratejik bir ülke olduğunu vurgulayarak, "Basra Körfezi'ni Türkiye üzerinden Avrupa'ya bağlayacak olan bu kalkınma yolu projesinin, Avrupa Birliği ile olan ortaklığı daha da önemli kılacağını ve Türkiye'siz bir uluslararası ticaret koridorunun düşünülemeyeceğini düşünüyorum" dedi.
Son 21 yılda Türkiye'nin bölünmüş yollar, otoyollar, mega projeler ve akıllı ulaşım sistemleriyle çağın ötesine taşındığını ve bu projelerin gururunu yaşadıklarını belirten Uraloğlu, İstanbul Boğazı üzerindeki köprülerden, Kuzey Marmara Otoyolu'na, Avrasya Tüneli'nden Marmaray'a kadar birçok önemli projeyi hayata geçirdiklerini söyledi.
Kamu-Özel İşbirliği (KÖİ) projelerinin Türkiye'de büyük başarı kazandığını ve "Türk Modeli" olarak bilindiğini belirten Bakan Uraloğlu, KÖİ modeli sayesinde yatırımların daha kısa sürede gerçekleştiğini ve projelerin özel sektörün dinamizmi, kamu deneyimi ve uluslararası finans kuruluşlarının mali desteği ile hızla hayata geçirildiğini ifade etti.
İklim değişikliğinin önemli bir sorun olduğunu ve çevresel etkilerinin yanı sıra ekonomik sonuçları olduğunu vurgulayan Uraloğlu, sürdürülebilir ve akıllı ulaşımın, yeşil denizcilik ve yeşil liman uygulamalarının, demiryolu taşımacılığının geliştirilmesi ile yakıt tüketiminin ve emisyonların azaltılması hedeflerine vurgu yaptı. 2053 yılına kadar net sıfır emisyon hedeflerini benimseyerek karayolu taşımacılığını azaltmayı ve demiryolu yük taşımacılığını artırmayı planladıklarını açıkladı.
Bakan Uraloğlu ayrıca, otonom sürüş sistemleri için altyapıların geliştirildiğini ve trafik mühendisliği imkanlarından faydalanıldığını belirtti. Son olarak, her 4 yılda bir düzenlenen Cenevre merkezli IRF Dünya Kongresi'nin 2024 yılında İstanbul'da gerçekleştirileceğini duyurarak etkinliği tanıttı.
(HABER MERKEZİ)