HABER: EMRE BOZ
Sistemin nasıl işleyeceğini açıklayan Akkurt, Önümüzdeki bir iki yıl içerisinde dershaneleri bitirip bütün eğitimi devlet tekelinde okullarda vermeyi düşünüyoruz” dedi.
Eğitim bizim için önemli mi? Hayatımızın neresinde olmalı ?
Eğitim doğumdan ölüme kadar hayatımızın bütün alanına hakim olan bir kültürdür. Biz her gün başka bir bilgi kaynağına ulaşma fırsatına sahibiz. Her şeyi bilme şansına hiçbir zaman sahip olamayacağız ancak hayatımızın her alanını eğitim alanına çevirip yeni bilgileri ulaşabilme imkanımız var.
Öğretmen performans sistemi, nasıl işleyecektir?
Her işin performansını ölçmek gibi bir mecburiyetiniz var. Örneğin bir fabrika kurmak için bile ARGE çalışmaları yapıp oradaki verimlilik analizlerini ortaya çıkarıp sonuca odaklı gitmeniz gerekiyor. Eğitim de bu şekilde bir alandır. Öğrencileri verimlilik esasında her zaman nasıl ileri götürebiliriz, bunun amacında ve hedefinde olmamız gerekiyor. Personel eksikliğinden doğan uyuşmazlıkların ve benzeri eksikliklerin giderilmesi açısından büyük açıklıkları kapatacak bir çalışmadır.
Biz şu anda bir taslağı konuşuyoruz, bu konuda eleştirilerin de olmasını doğru buluyorum. Bu konuda herkesin bir görüş bildirmesini de tavsiye ediyorum. Bu taslak üzerinden her şeyi konuşup tartışabiliriz.
Okullarımızda kendi öğretmenlerimize imkanlar tanıyarak maddi oranlarda iyileştirme yaparak kurslar açtık.. Öğrencileri ücretsiz öğretmenlere de ekstra ücret vererek ek kurslar açarak vatandaşlarımızın geçmişteki dershanelerden doğan eksiklikleri bu şekilde tamamladığımızı düşünüyorum. Bu konuda büyük bir başarı elde ediyoruz. Öğrencilerimiz başarı grafiğinde büyük bir çıtayı elde ediyorlar.
Önümüzdeki bir iki yıl içerisinde dershaneler noktasındaki bütün çalışmaları bitirip bütün eğitimi devlet tekelinde okullarda vermeyi düşünüyoruz.
Başbakan Binali Yıldırım, 2019-2020 eğitim-öğretim yılında tekli eğitime geçeceğiz şeklinde bir açıklama yaptı. Kahramanmaraş bu projeye hazır mı?
Doğru yerde doğru zamanda ve doğru imkanları sağlayabilmemiz gerekiyor. 2019 yılında tekli eğitime geçebileceğimiz altyapıları hazırlıyoruz. Bazı zorluklarımız var. Bunlardan bir tanesi arsa problemi. Bir yerde arsa var ama okul ihtiyacı yok, diğer yerde okul ihtiyacı var ama arsa yok. Biz arsalar üzerinde merkez ile ilgili olarak bu sorunu çözmek için gayret ediyoruz. İki merkez ilçemiz dışında bu konuda ciddi problemlerimiz yok. İki merkez ilçemizde arsa ile ilgili problemler yaşıyoruz. Eski okullarımızı yıkıp yerine daha büyük ve daha kapsamlı okullar yapmaya çalışıyoruz. 2019 yılında tekli eğitime geçiş için hazır olacağız ümidindeyiz.
Kahramanmaraş’ta okul sayıları ne durumda?
Kahramanmaraş’ta bin 50 tane kamu okulu var. Özel okul sayısı da 60 civarlarında. 300 bin tane de kamuda öğrencilerimiz var. Görev yaptığımız süre içerisinde kendi okullarımıza bir seviye tespiti yaptık. Bir puan belirledik ve bu puanın altına düşen okulları başarısız belirledik. Okul yönetimlerinin durulmalarını da söyledik ve başarı çıtalarını yükseltmeleri adına çalışmalar başlattık. Yapmış olduğumuz bu kampanya ile Kahramanmaraş’ta bir milyonun üstünde kitap okumaya ulaştık. Son TEOG sınavının yükseltme trendlerini biliyorum. Bizim ilçelerimizde puan ortalaması hiçbir zaman düşmedi, aksine yükselme kaydettik. Son yapılan sınavda da 300 öğrencimiz tüm sorulara doğru cevap verdi. 798 öğrenci de bir yanlış yaptı. Yaptığımız çalışmalar sahada karşılıksız kalmıyor. Bunların hepsinin kuruma bir değeri var. Yaptığımız işler ile ortada görünen çalışmalar bir fikir oluşturuyor. Biz sadece sonuca odaklanmadan bunun etrafını neler ile doldurabileceğimize de bakıyoruz.
Kahramanmaraş’ta son zamanlarda özel okul sayıları artmaya başladı. Özel okullar ile kamu okulları arasındaki fark nedir?
Aslında çokta bir farkı yok. Özel okulların karar mercilerinin bizden biraz daha hızlı olduğunu düşünüyorum. İzinlerini alıp peşinden bunu uygulama yetkileri varken bizde biraz daha bekleme zorunluluğu var. Bizde donatım malzemesi itibarı ile, teknolojik altyapı bir takvime bağlı. Program alacaksınız üretim bandına girecek ve sonuca ulaşacak. Ama şu bir gerçek ki Milli Eğitim müfredatını uygulamak zorundalar. Özel okullar bizden izin almadan, ruhsatlarını almadan yapmış oldukları sınavlar cezai işleme tabi tutulur. Bu tür sınav ve reklamlar bizlerce takip ediliyor. Her okulun kendini tanıtmak isteği vardır, bu doğrudur ama bunu kurallar çerçevesinde yapmaları lazım.
Dershaneler kapandı ama bir sürü dershane etüt merkezi adı altında açıldı bu konuyu nasıl değerlendiriyorsunuz?
Bir şeyi kaldırdık demeyle hemen kalkmıyor. Burada yumuşak bir geçiş sağlamak gerekiyor. Bu dershanelerin dönüşümü ile ilgili olarak tedbirler almamız gerekiyordu. Bu kadar insanı açıkta bırakmamak adına bakanlığımız bir tedbir aldı. Biz insanların sadece sınav odaklı bireyler olarak yetişmesini istemediğimiz için bunlara sosyal faaliyet alanları için programlar koyduk. Etüt merkezlerinde sormak istediği soruyu soracağı alanlar oluşturduk ve bunu standartlara bağladık.