Bu kapsamda Ulaşım Hizmetleri Dairesi Başkanlığı’nca 34 adet hat güzergâhı belirlenmiş olup bu güzergâhlarda toplam 340 adet toplu taşıma aracı hizmet vermektedir.
1 Ocak 2016 tarihi itibariyle şehir içi toplu taşıma ulaşımında başlatılan HPRS sistemi uygulamasının ardından Trafik Zabıta Şube Müdürlüğü toplu taşıma araçlarının denetimlerini artırarak devam etmektedir.
HPRS sistemine dâhil olan araçların özellikle Karacasu Avşar Kampüsü, Yenişehir Devlet hastanesi, Doğukent, Arçelik, Ulucamii toplu taşıma durakları ile şehir genelinde toplu taşıma araçlarının hatlarında zamanında ve düzenli şekilde seyir yapması için takiplerini sürdüren ekipler kurallara uymayan işletmecilerle ilgili yasal işleme konu edilmek üzere gerekli idari yaptırımları uygulamaktadır.
Konu ile ilgili olarak bir açıklama yapan Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi Zabıta Dairesi Başkanı Eyup Karataş: “Toplu taşıma alanında yaşanan sorunların ortadan kaldırılabilmesi için 1 Ocak 2016 tarihinden itibaren Belediyemiz öncülüğünde HPRS sistemine geçilmiştir. Bu kapsamda daha önce toplu taşıma aracı olarak kullanılan dolmuşlar tamamen kaldırılmış ve son teknoloji otobüslerin alımları sağlanarak toplu taşımaya çıkarılmıştır. Başlatılan yeni sistemin uygulanası sırasında yaşanabilecek olumsuzlukların önüne geçmek ve herhangi bir aksamaya ya da mağduriyete sebebiyet vermemek için ise Trafik Zabıtası Şube Müdürlüğü ekiplerimizce haftanın her günü 06:00 ile 24:00 saatleri arasında denetimler yoğun bir şekilde yapılmaktadır. Ayrıca bütün toplu taşıma araçları ekiplerimizce araç takip sistemi üzerinden sürekli takip edilmektedir” diye konuştu.
Uygulamaya konulan yeni sistemin vatandaş odaklı bir sistem olduğunu da vurgulayan Karataş: “Belirlenen yeni hatlar, güzergahlar ve hareket saatlerinin vatandaşlarımızın daha hızlı, güvenli ve konforlu bir şekilde seyahatlerini sağlama ve şehrimizde belirli saatlerde ve belirli bölgelerde yoğunlaşan trafik akışını hızlanma amacı taşımaktadır” dedi.
Toplu taşıma araçlarına yönelik her türlü şikayetlerin öncelikli olarak değerlendirildiğini de belirten Daire Başkanı Karataş, sorunlara hızlı bir şekilde müdahale edebilmek ve sorunları ortadan kaldırabilmek için vatandaşlarımızın toplu taşıma araçlarına yönelik her türlü şikayetini 7 gün/24 saat kesintisiz hizmet veren Alo 153 Zabıta İhbar Hattına iletebileceklerini söyledi.