Küçükdevlet, 5 milyon kişiyi doğrudan ya da dolaylı olarak ilgilendiren bir Toplu Sözleşme olduğuna vurgu yaparak bu konudaki hassasiyeti dile getirdi.
Memur Sen olarak toplu sözleşme sürecine aylar öncesinden hazırlık yaptıklarını belirten Küçükdevlet, memur beklentilerinin karşılanmadığını belirterek; “Memur Sen bir taraftan üyelerinin özlük ve mali haklarını düşünürken diğer taraftan ülke gerçeklerini dikkate alarak Kamu İşveren Heyeti'ne teklif sunmuştur. Memur Sen Toplu sözleşme sürecinin her aşamasında, masanın çözüm kapasitesinin yüksek olduğuna ve 5 milyon kişiyi doğrudan ya da dolaylı olarak ilgilendiren bir Toplu Sözleşme olduğuna vurgu yaparak bu konudaki hassasiyetini dile getirdi. Memursen Toplu sözleşme sürecine 6 ay öncesinden hazırlık yapmış, çalışanların mali ve özlük hakları bakımından sorunlarını kaynağında teşhis ve tespit sürecine girmiş ve teknik heyet marifeti ile hazırlık yaparak bu sorunları masaya taşımıştır. Memur Sen tüm hizmet kollarında müzakere sürecini sonuna kadar işletmiş mutabakatla neticelenmesi için elinden geleni yapmıştır. Kamu İşveren Heyeti -zaten yasadan kaynaklanan 30 günlük sürenin vermiş olduğu sınırlılığının dikkate almaksızın- Memur-Sen tarafından teknik heyetçe hazırlanan hizmet kollarına ilişkin maddelerin mutfak çalışması ile bu süreyi cömertçe kullanmış; genel görüşmelere yeterli zaman bırakmamıştır. Kamu İşveren Heyeti yolun yarıdan fazlası tamamlandıktan sonra ancak teklif sunabilmiş, vermiş olduğu teklif ile buçuk hesaplar yaparak, küçük hesaplar peşinde olduğunu açıkça ortaya koymuştur” ifadelerini kullandı.
BU TEKLİF MAKBUL DEĞİL
Son olarak yapılan 2020 yılı için 4+4, 2021 yılı için ise 3+3 teklifinin makul olmadığını vurgulayan Küçükdevlet; “Memur-Sen'in yapılan bu teklife, makul ve makbul bir teklif olmadığı ve bunun malül bir teklif olduğu gerekçesiyle teklifi "Yok hükmünde" saymış olmasına rağmen Kamu İşveren Heyeti, bu konuda doğru mesaj almamış, teklifini 2 puan artırmak suretiyle güncellemiştir.
Memur Sen, Kamu İşveren Heyeti'nin teklifi güncellemesini olumlu bulmuş ancak müzakere edilebilir olmadığını kamuoyuyla paylaşmıştır. Toplu sözleşme süreci mutabakatsızlık sonuçlandığı takdirde Hakem heyetine başvuru süresinin 3 gün olarak planlanmış olmasının müzakere sürecini sıkıntıya sokacağını belirterek 2 gününün müzakerelere ayrılması için takvimin değiştirilmesini ve pazarlık sürecine devam edilmesini istemiştir” diyerek şöyle devam etti;
“Kamu İşveren Heyeti, Memur-Sen tarafından gündeme getirilen, Toplu sözleşme sürecine ilişkin ilave gün teklifine olumlu cevap vermediği gibi bu sürecin mutabakatla sonuçlanmasına vesile olabilecek ilave bir katkı da sunmamıştır.
Doğalgaza, elektriğe, çaya yapılan zam oranının haddizatında reel enflasyona ilişkin bir mesaj niteliği taşımasına rağmen kamu işveren heyeti bu durumu görmezden gelerek şu ana kadar öngörülen hiçbir enflasyon tahmini tutturamamış olan merkez bankası'nın enflasyon öngörüsünde sığınarak 2020 yılı için 4+4, 2021 yılı için ise 3+3 teklifinde ısrar ederek Toplu sözleşme sürecinin mutabakatsızlıkla sonuçlanmasının asli sorumlusu olmuştur.
Kamu işveren heyeti başkanı Sayın Zehra Zümrüt Selçuk, her ne kadar daha sonra tashih etme gereği duymuş olsa da Toplu sözleşme sürecinin mutabakatsızlıkla sonuçlanmasını kötüye kullanmak suretiyle, daha önceki Toplu sözleşme süreçlerindeki kazanımların verilmeyebileceğini ima etmiştir.
Memur Sen, 28 Şubat, 17/25 Aralık ve 15 Temmuz darbe girişimi süreçlerinde Milli iradenin yanında durmak suretiyle zor zamanlarda nasıl hareket etmesi gerektiğini açıkça ortaya koyan bir duruş sahibi yerli ve milli sendikal hareketin adıdır. Kamu İşveren Heyeti Başkanı sayın Zehra Zümrüt Selçuk, kendi başarısız süreç yönetimi ve mutabakatsızlıkla sonuçlanmasına sebep olduğu Toplu sözleşme sürecindeki katı tutumunu görmezden gelerek kamuoyunu yanlış yönlendiren açıklamalarıyla iyi niyetli olmadığını ortaya koymuştur. Bu saatten sonra mutabakatsızlık ile sonuçlanan Toplu sözleşme sürecindeki geçmiş kazanımların aynen korunması, 5 Toplu Sözleşme süreci her ne kadar mutabakatsızlıkla sonuçlansa da, hizmet kollarında -Yasanın kadüklüğünden kaynaklanan zaaf sonucu- şifahi olarak uzlaşılan maddelerin korunması Hakem Kurulu'nun sorumluluğundadır. Memur Sen ve bağlı sendikaların tamamı Hakem Kurulu'nun mutabakatsızlık ile sonuçlanan Toplu sözleşme sürecinin bağıtlanmasına ilişkin çalışmalarını yakından takip edecek, çalışanlar lehine bir sonucun ortaya çıkması için elinden gelen çabayı ortaya koyacaktır.
Mutabakatsızlık ile sonuçlanan bu Toplu sözleşme süreci, yasanın tanımış olduğu müzakere süreci için ayrılan sürenin kısalığı ve uzlaşılan maddelerin imza atılmadığı takdirde anlamsız hale gelmesine sebep olan yasanın kadük ve sorunlu tarafının izalesi bakımından bir fırsat olarak görülmeli ve acilen Toplu Sözleşme yasası değiştirilmelidir.
Kamuoyu ve çalışanlar, Toplu sözleşme sürecinde memur-sen'in ortaya koyduğu şeffaf tutumu ve tavrını görmüş sürecin mutabakatsızlık ile sonuçlanmasının tek sorumlusunun kamu işveren heyeti olduğunu müşahede etmiştir”