Kahramanmaraş’ta 2 bin 500 asansörden 675’inin kullanılmaz raporu olduğu ortaya çıkarken, kentteki kontrol edelin asansörlerin 3’te biri tehlike saçıyor.
Kahramanmaraş’ta, periyodik muayeneler sonunda asansörlerin can ve mal güvenliği açısından her an kaza oluşturabilecek ‘tehlike’ işareti olan ‘kırmızı etiketle işaretlendi. Yetkililer tarafından yapılan araştırmalar sonucunda ortaya korkunç bir rakam çıktı. Kentteki asansörlerin yarısını denetimden geçiren uzmanlar, 2 bin 500 asansör üzerinde kontrol gerçekleştirdi. Kontrollerde bazı asansörlerin de bakıma muhtaç olduğu vurgulanarak sarı etiket yapıştırdı. Kırmızı etiketli olan ve kullanılması sakıncalı bulunan asansörlerin bakımının yapılması ise faciaya adeta davetiye çıkardı. Tehlike saçan asansörlerle ilgili değerlendirmelerde bulunan Makine Mühendisleri Odası Kahramanmaraş Temsilcisi Hacı Ali Özal, rakamların birkaç yıllık süreçte ortaya çıktığını söyledi.
Kahramanmaraş’taki asansör sayısı : 5 bin
Kontrol edilen asansör sayısı : 2 bin 500
Yeşil etiketli asansör sayısı : bin 270
Mavi etiketli asansör sayısı : 490
Sarı etiketli asansör sayısı : 12
Kırmızı etiketli asansör sayısı : 660
Kontrol edilmeyen asansör sayısı : 2 bin 500
CANINI SEVEN ASANSÖRÜNÜ YAPTIRSIN
“Lütfen canını seven varsa asansörleri yaptırsın” diyen Özal, “24 Haziran 2015 tarihinde Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından yayımlanan yönetmelik gereği asansörlerin yılda bir kez periyodik muayenesinin yapılması zorunlu hale getirilmiştir. Yıllık asansör kontrollerinin ne kadar önemli olduğu konusunda vatandaşların bilgi sahibi olmadığı görülmektedir. Vatandaşın bilgilenmesi amacıyla bilgi formu hazırlanarak apartman sakinlerine veriyoruz. Kentte yaptığımız kontrol çalışmasında korkunç çalışmalar rakamlar ortaya çıktı. Kırmızı etiketlerin yeşil olması için uyarıda bulunuyoruz. Lütfen canını seven varsa asansörleri yapsın” diye konuştu.
YÜKSEK BİNALARDA ASANSÖR MECBUR
Makine Mühendisleri Odası’nın görevlerinden de bahseden Başkan Özal, “Bizim işimiz üyeleri bilgilendirmek. Bunun için gerekli çalışmaları yapıyoruz. Asansörlerin kontrollerini yapıyoruz. Kahramanmaraş’ta yüksek binalara geçişler asansör kullanımını başlattı. Yüksek binalarda asansör kullanımı mecbur hale geldi. Geçmişte yaşanan asansör kazaları baz alınarak asansörlerin denetimi ihtiyaç duyuldu. Bizim ekiplerimizde yılda bir kere denetim yapmakla görevli. Asansörleri iki kişi kontrol ediyoruz. Kontrol sonrasında rapor yazılıyor. Rapor neticesinde kırmızı, sarı, mavi veya yeşil etiketler yapıştırılıyor. Yeşil ve mavi etiket güvenli anlamına geliyor. Sarı; eksiklikleri var ama yine de kullanılabilir anlamına geliyor. Kırmızı ise kullanılamaz anlamına geliyor. Bir süre sonra kontrolleri yapan arkadaşlar bir daha kontrole gidiyor. Ama bir çalışma yoksa bunlar belediyeye sevk ediliyor. Belediye tamir için belirli bir zaman veriyor. Eğer kontrolleri tamamlandıysa belediye tekrar bize bildiriyor” şeklinde konuştu.