Tüm Sektörlerde olduğu gibi otomotiv sektörünün de durağan bir dönem geçirdiğini otomobil bakımları konusunda tavsiyeler veren Alkış; “. Klima dezenfektasyonu belirli sürelerde ciddi önem arz ediyor. Arabaların içinde milyonlarca bakteri var ve bunların hiç biri gözle görünmüyor. Onun için standart olarak 6 ay ile 1 yıl arasında otomobil kullanıcılarına araç sterilizasyonunu öneriyoruz. Klima çalıştığı sürece dışarıda ki havayı içeriye alıyor, araç içinde oluşan nem ve rutubet bakteri üretiyor ve araç içerisinde ki kaliteli havayı en aza indirgiyor” dedi.
Boya koruma ve seramik kaplama hakkında deneyimlerinden yola çıkarak bilgi veren Alkış; 6 aylık, 1 yıllık ve daha üst seviyelerde seramik kaplama olarak boya koruma var. Otomobil kullanıcıları seramik kaplamanın ne olduğunu merak ediyor ve seramik kaplama uygulaması yaptırdıkları araçlarının hiç çizilmemesinden ziyade seramik boyayı daha iyi koruyor. Daha geç çizilmesi ve aracın boyasının daha uzun süre sıhhatini koruması, kuş ve sinek pisliğinden zarar görmesin güneş solmalarını engellemesi için ve arabanın maksimum parlaklıkta kalması için koruma sağlayan ürün olarak tanımlayabiliriz” ifadelerini kullandı.
OTOMOBİL KULLANICILARI BUNLARA DİKKAT ETMELİ
Araçlar boya koruma adı altında bir takım işlemlere tabi tutulup aslında herhangi bir boyama koruma yapılmaksızın vatandaşların cebini boşaltmaya yönelik tutumlar sergileyen bir takım insanların da olduğunu belirten Alkış; “Seramik kaplama adı altında boya korumayla alakası olmayan işlemler yüzeysel cilalarla insanlara seramik kaplama adı altında uygulamalar yapılıyor. Seramik kaplama alırken somut bir şey satın almıyorsunuz, seramik kaplama yaptık denildiği zaman insanlar kaplamayı yaptırdıklarını düşünüyor. Somut olarak anlaşılması çok güç veya aracınız hafif parladığında aracınızda seramik kaplama olduğunu düşünüyorsunuz. Sektörde ki bu açığı olumsuz yönde kullanan insanlar var. Fiyatları alt seviyelerde tutarak seramik kaplamayla ilgisi olmayan aplikasyonlarla vatandaşları kandırıyorlar. Araçlarımız bizim en değerli eşyalarımızdan birisi ve aracımıza çok büyük önem veriyoruz. 20 bin ile 1 milyon TL fiyat aralığında araçlar var ve bir kişi geliyor aracınıza seramik kaplama yapalım piyasa değeri 2-3 bin TL ama 300 TL’ye yapacaklarını söyledikleri işlemlerin boya koruma ya da seramik kaplamayla ilgisi yoktur. Eşyanın tabiatına aykırı, o fiyatlarda seramik kaplama uygulanması mümkün değil. İşlemi yaptırdığımız firmanın güvenilir bir firma olması çok önemli. Seramik kaplamalar araç başı gelir. Araca uygulanan ürünün, markasını, kutusunu gerekirse faturasına kadar görmeli müşteri ve gerçekten arabasına uygulanıyor mu kontrol edecek. Bir seramik kaplama sağlıklı olarak uygulama yapan ekip hiç araç başından ayrılmadığı takdirde 12 saatlik süre zarfında yapılan bir işlem. Sertleşme süresi dediğimiz bir süresi var, o süre hızlandırılamaz. Araç sıfır dahi olsa en az 3-4 saat zemin hazırlığı sürüyor. Aracın üzerindeki demir tozu, boya tozu, asfalt, reçine ya da kılcal çiziklerin hepsi temizleniyor temizledikten sonra araç kusursuza yakın bir temizlik ve parlaklığa ulaştıktan sonra onu korumak için seramik kaplama ve boya koruma yapılıyor. Uygulaması 2-6 saat aralığında bu işi yapıyorum diyenlerin hepsi vatandaşa para tuzağı kuruyor. İnsanların parasını alıp hizmet vermeden yapıldı diyorlar. Yapıldıktan sonra anlaşılması için su itici özelliği ile kontrol edilebilir. Aracın üzerine bir miktar su döküldükten sonra bütün su kayarak su kalmaması gerekiyor. Tek gün olarak silikonlu malzemelerle bile yapılabiliyor. Silikonlu malzeme ile ilk gün için su kayganlık özelliği var aradan 2-3 gün geçtikten ve aracı yıkamaya tabi tuttuktan sonra yıkattığından ortada su itici özellik kalmayarak araç neredeyse eski haline dönüyor. Piyasada silikonlu sahte ürünler var profesyonel ürünlerin yaptığını söyledikleri ama esas olarak yapamadıkları ürünler bunlara vatandaşların dikkat etmesi gerekiyor. Profesyonel olarak bu işi yapanlar 2-3 yıl garantilerini vermekte” sözlerine yer verdi.
SU TUTMADAN ÖNCE AKSAMLARI KORUMAYA ALIN
Araçların iç ve dış aksamlarını yıkama konusunda bilgi ve tecrübelerini okurlarımızla paylaşan Alkış; “İnsanlar araçlarının motorunun temiz olduğu zaman veya yıkandığı zaman daha iyi olacağını düşünüyor fakat biz kesinlikle motora su tutmadan yana değiliz. Çok kirli ve çok eski araçlarda biz de su tutmak zorunda kalıyoruz. Ancak su tutmadan önce sunun zarar verebileceği aksamlara yönelik önlemini alıyoruz. Su itici özelliği olan motor yıkama ilaçlarını yıkama önce kullanıp elektrik aksamına su kaçmasını engellikten sonra temizleme ilaçlarını kullanarak bütün kirleri aşağı indiriyoruz tekrardan koruma altına alıyoruz. Bunlar yapılması gerekenler fakat halk hortumu tutup motoru yıkıyor en büyük zararlı olan faktörler olarak öne çıkanlar arasındadır. İç aksama gelindiğinde evdeki deterjanıyla aracını temizleyebileceğini ya da temizleyip iyi olabileceğini sananlar var bunlar döşemeyi deforme ediyor kullandıkları fırça, sünger ve bilinçsiz kullanılan aparatlar zarar veriyor. Temizlenen aksamlar nemli kalıyor, koku yapıyor ve küflenme meydana geliyor bu durumların yaşanmaması için daha bilinçli ve daha profesyonel ellere teslim etmeleri kendilerinin ve araçlarının lehine olacaktır. Kaporta yıkamaya da gelecek olursak arabamızı yıkamadan keyif alan bir milletiz. Hortumla su tutuluyor bazen su tutmadan bir kovada bulaşık deterjanı ve fırça aracın üzerine uygulamaya başlanılıyor. Daha doğru bir yıkama şekli olarak aracı yıkamaya başlarken daha güçlü bir suyla arabanın üzerinde ki toz ve çamuru indirip gölge bir alanda yapılması gerekiyor. Güneşte araç yıkamak kaporta aksamına zarar verecektir. Kahramanmaraş’ın suyu oldukça kireçli, güneşte araç yıkadığımız zaman aracının üzerinle leke kalıyor. Buda kötü bir görüntü ortaya koyuyor. Bulaşık deterjanıyla araç yıkamak ziyadesiyle aracın boyasın zarar verecektir. Bulaşık deterjanının içerisinde yüksek kostik ve asitli temizleyiciler bulunuyor ve bir süre sonra matlaşmaya ve solmaya sebebiyet veriyor. Bulaşık deterjanı türü araç temizliği esnasında uzak durulması gerektiğini öneriyoruz. İmkânları doğrultusunda profesyonel oto şampuanı eğer imkânlar yetersiz geliyorsa saç şampuanı öneriyoruz. Bize zarar vermeyen maddeler aracımıza zarar vermez. Kesinlikle fırça kullanılması taraftarı değiliz, fırçaya uygulanan basınç kaynaklı araçta çizikler ve hareler oluşturuyor. Pelüş ve sünger benzeri malzemelerle yıkama yapılmasını öneriyoruz” dedi.
Mevsimler arasında geçişler esnasında hem bireyin hem de otomobilin sağlığı açısından yapılması gerekenlerin altını çizen Alkış; “Hem yaz aylarında hem kış aylarında önerimiz şu yönde klima ve hava kanallarını dezenfeksiyonunu öneriyoruz. Mevsim geçişlerin dolayı bile bakteri oluşuyor, ilk olarak bakterilerin temizliği ve kötü hava gelmesi, polen filtresinin değişmesini öneriyoruz. Motor sağlığı için antifriz değişmesi akabinde cam suyunun antifrizle kullanılması, kış aylarına yağmur, kar, kötü hava şartları ve asfalttaki buzlanmaya karşı atılan tuzlar aracın yüzeyinde yüksek deformasyonlar oluşturuyor bunlar içinde boya koruma öneriyoruz” diyerek sözlerini sonlandırdı.