KMTSO Eğitim Salonunda gerçekleştirilen program ile 2 gün boyunca, KMTSO üyelerine yönelik ‘Yeni Nesil Dış Ticaret’ Eğitimi eğitimi yapıldı.
Günümüzde, ticaretin en büyük sermayesinden olan müşteri ve rakip analiz bilgilerinin, bilişim temelli bir sistem ve analiz verilerine dayandırılması kaçınılmaz hale geldi.
Avrupa İşletmeler Ağı (EEN) Projesi kapsamında uygulamalı olarak yapılan eğitim, aynı ürün grubunu üreten dünyadaki rakipleri nerelere ve ne kadara satıyor, hangi pazarlarda Türk firmaları daha etkin, büyüyen ve küçülen pazarlar nerelerdir, hedef pazardaki potansiyel müşterilerin iletişim ve finansal bilgilerine nereden ulaşırım” gibi sorulara cevap veriyor.
Bu program ile birlikte potansiyel müşteriler hakkında bilgiler, analizler, pazar hakkında analizler, ürünün pazardaki yeri hakkında bilgiler ve hepsinden ötesi de yurtdışındaki rakipler hakkında bilgi ve analizler elde ediliyor.
Program, 15 kişi ile sınırlı olarak gerçekleştiriliyor ve katılımcıların kendi dizüstü bilgisayarları ile katılımı gerekiyor.
Eğitimde, “büyük veriden basit stratejiye” yaklaşımıyla, geleneksel araştırmalardan daha verimli ve sistematik olan “Hedef pazar, ürün veya müşteri matrisi” yöntemiyle raporlama yapılıyor.