Seçim sonuçlarını Kahramanmaraş yerelinde nasıl değerlendiriyorsunuz?
İyi bir sonuç aldık. Çünkü zor bir seçimdi. Herkes 1 Kasım seçimleriyle karşılaştırıyor fakat bu yanlış. 1 Kasım seçimleri milletvekili seçimleriydi. Bu seçim ise bir sistem değişikliğiydi. 90 yıldır devam eden zor dönüşümden söz ediyoruz. Dolayısıyla buna direnç daha fazla olur. Verileri 1 Kasım’dan düşük olabilir ancak zorluk derecesi ile değerlendirildiğinde daha başarılı bir sonuç olduğunu düşünüyorum.
Yeni dönem ve bu dönemden halkın beklentileri hakkında neler söylemek istersiniz?
Cumhurbaşkanımızın kendisinin de tecrübe ettiği toplum içinden yükselen bazı eleştiriler vardı. Bürokrasi hantal yapısı ile kendi doğrularını oluşturuyor. Halbuki doğru tektir. Vatandaşın işini zorlaştıran bir yapı vardı. Şimdi cumhurbaşkanımızın yapmak istediği şey, daha şeffaf bir devlet, vatandaş odaklı çalışan hızlı ve çabuk karar alan bir yürütme. Elbette bu yürütmenin kendisini etkileyen şeylerden uzak tutulması salt işine yoğunlaşması gerekiyor. Siyasi kararlar değil doğru kararlar alması gerekiyor. Örneğin 25 bin kişilik bir ilde 40 bin kişilik bir stad olması. Şimdi bu örnek ilgili bakana yapılan siyasi baskıyla ortaya çıkmış olabilir. Fakat 1 milyondan fazla nüfusu olan bir şehrin hizmet beklentisinin altında kalabilir. İşte bu sistem arızasıdır. Dolayısıyla artık gelen bakanlar ülkeiy bir bütün olarak görüp somut verilerle hareket edecekler, siyasi verilerle değil. Bizim istediğimiz bu. Biz kendi lehimize bir avantaj istemiyoruz ama aleyhimize de gelişsin istemiyoruz.
STK’LAR FİKİR ÜRETMELİ
Bütün hizmetin siyasetçiden beklenmesi doğru mu? STK’ları nasıl değerlendiriyorsunuz?
Tüm hizmetlerin siyasetçiden beklenmesi doğru bir tavırdır. Çünkü STK’lar hizmet üretmezler doğru hizmetin üretilmesiyle ilgili yön verirler, fikir üretirler. Siyasi iradeye doğru fikri taşırlar. Siyasi iradede o doğru fikri hizmete dönüştürür. Bu noktada vatandaşın beklentisini oluşturduğu kanal doğru bir kanal. Fakat STK’ların uygulamasında eksiklikler var. Bu eksiklik elbette fikir oluşturma konusunda yaşanıyor. Bazı istisnalar dışında genelde sırtını bir yere yaslamış hizmet alma beklentisi içinde derneklere dönüşmüş durumdalar. Fikir üretmek yerine kendi cemaatlerini ve cemiyetlerini ihya edecek güç oluşturmaya çalışıyorlar. Bu tehlikeli ve riskli bir durum.
Siyasette başarılı ve başarısız kriteri nedir?
Yerel seçimlerden örnek verelim. Bir belediyede çok büyük beğeni toplamış hizmeti getirip Kahramanmaraş’a koyarsanız aynı tepkiyi almayabilirsiniz. Beğenilmeyebilir. Bu şehrin kendi doğruları vardır. Doğru yerde doğru hizmeti yaparsanız başarılı olursunuz. Örneğin güzel bir yol projesi Kahramanmaraş’ın engebeli arazisi için uygun olmayabilir. Tramway sistemi Eskişehir için Kayseri için çok başarılı bir hizmettir fakat Kahramanmaraş’a uygun olmayabilir. Kriter vatandaşın beklentisini karşılamaktır. Beklentileri karşılayabiliyorsan başarılısın aksi durumda başarısız bir siyasetçisindir.
Yeni dönemde vekillerden beklentiler nasıl?
Vekillerden beklentiler her dönem artıyor. Ak partinin çıtası her dönem yükseldikçe vatandaşın da vekillerden beklentileri aynı oranda artıyor. Dolayısıyla vekillerin performansı da her dönem artıyor. Her dönem önceki vekillerimiz ve vekil adaylarımızla sahada çalışıyorduk. Gözlemlerim neticesinde şunu söyleyebilirim ki vatandaşlar her dönem daha fazla hizmet bekliyorlar. Bu normal bir süreç. Şunu söylemek haksızlık olur; ‘önceki dönem vekiller az çalıştı’ gibi yargılarda yanlış. Herkes elinden geleni yapıyor ancak beklentilerde her dönem artıyor.
UZUN VADEDE KAHRAMANMARAŞ’I FARKLILIĞIYLA ÖNE ÇIKARMALIYIZ
Hükümetin her şehirle alakalı projeleri var. Fakat yerel yönetimlerinde hükümete sunduğu ve kabul ettirdiği ekstra projeler var. Yeni dönemde bu ilişkiler nasıl devam edecek?
Bizim önceliğimiz vatandaşın sorunlarıyla ilgilenmek. İkinci önceliğimiz şehrin geleceğinin planlanmasını sağlamak. Sorunları çözüme kavuştururken elbette vatandaşlarımız yaşadıkları şehrin geleceği hakkında da bir beklenti içinde. Bu da proje gerektiren bir durum. Örneğin kahramanmaraş’ta en büyük beklenti gençlerde ve taraftar gruplarında yeni bir stadyum istiyorlar. Biz bu beklenti karşısında harekete geçtik ve yakında bu şehir yeni stadına kavuşacak.
Diğer bir şehrin geleceği planlamasında ticarete yön vermek var. Yeni bir sanayileşme hamlesiyle şehrin tekstilde zirve yapan sanayisini başka alanlarda da açmak. Savunma sanayi, otomobil sektörü gibi. Böyle bir beklenti var. Bu konuda şehrimizin önünü açacağız. Bunu da STK’ların çalışmasıyla başaracağız. Onlar bize projeyle gelecekler. Bizlerde gerçekleşmesini sağlayacağız.
Bir diğer beklenti ise aksu çayının kirliliği ve çevreye verdiği zarar. Ayrıca Aksu ve Sümer mahallelerinin fabrika bacalarında filtre sistemi olmamasından kaynaklı hava kirliliğinin önüne geçilmesine ilişkin bir beklenti vardı. Bakın bu beklenti de yeni bir hizmetin doğmasına sebep oldu. Orada ki doğal güzelliklerin ortaya çıkmasına sebep olacak.
Ancak uzun vadede şiirin ve edebiyatın başkenti olan bu şehre gelen herkese bu özelliği hissettirmeliyiz. Bu özelliğiyle Kahramanmaraş’ın yeri diğer şehirlerden ayrılacaktır.