Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep Hızlı Tren Hattı projesinin tamamlanmasıyla mevcut 361 kilometrelik yolun 312,5 kilometreye düşeceğini ve seyahat süresinin 6 saat 23 dakikadan 2 saat 15 dakikaya ineceğini açıkladı. Bakan Uraloğlu, Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep Hızlı Tren Hattı Yenice Şantiyesinde yaptığı incelemelerde, uluslararası entegrasyonun kalkınmanın dinamosu olduğunu ve demiryolu yatırımlarının bu dinamonun en önemli güç kaynaklarından biri olduğunu vurguladı.
Bakan Uraloğlu, Türkiye ile Azerbaycan arasında doğrudan demiryolu ve kara yolu ulaşımı sağlayacak Zengezur Koridoru bağlantısının hayata geçirilmesinin tüm Orta Koridor ülkeleri için önemli bir adım olacağını ifade etti. Ayrıca, Basra’dan Türkiye sınırına uzanan kara ve demiryolu ulaştırma koridoru inşasına yönelik Kalkınma Yolu Projesi ile Türkiye'nin bölgesel ilişkilerdeki merkezi konumunu güçlendireceğini belirtti.
Uraloğlu, Türkiye'nin demiryolu altyapısını yenileyerek 2003 yılında 11 bin km olan demiryolu uzunluğunu 2023 yılı itibarıyla 14 bin km'ye çıkardıklarını, hızlı tren ağını genişlettiklerini ve 2053 yılına kadar hızlı tren hizmeti alan il sayısını 52'ye çıkarmayı hedeflediklerini açıkladı.
Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep Hızlı Tren Hattı projesinin Avrupa Finans Kuruluşlarından alınan 1,5 milyar Avroluk kredi ile gerçekleştirildiğini belirten Uraloğlu, projenin tamamlanmasıyla bölgenin kalkınmasına önemli katkılarda bulunacaklarını ve Türkiye'nin yüksek hızlı tren hayalini gerçeğe dönüştürmenin gururunu yaşayacaklarını söyledi.