Okumuş açıklaması şu şekilde:
“Kahramanmaraş mevcut havalanın büyütülmesi biraz daha büyük uçakların inmesi dışında bir katkısı olmayacak. çünkü sadece Kahramanmaraş'a hizmet edebilecek.
Halbuki mesele sadece büyük uçak küçük uçak meselesi değildir. Önemli olan uçak sefer sayısını artırmak ve insanların İstanbul'a günlük uçak sefer yetersizliği yüzünden Antep ve Adana'ya gitmelerine engel olmaktır.
Bu çerçevede yapılan detaylı inceleme ve analizler sonunda Kahramanmaraş havaalanının Türkoğlu'nayapılmasının yolcu ve uçak sayısını artırmak ve ayrıca her tür uçağın iniş kalkışına uygun daha engelsiz bir alan olması bakımından çok olumlu olacağı kanaatindeyiz
Türkoğlu'na yapılacak havaalanı Kahramanmaraş uçaklarına talebi neden artıracak?
Malum, Adana ve Mersin ortak (Çukurova) havaalanı inşaatı devam ediyor ve 2015 itibariyle hizmete girecek. Çukurova havaalanı Adana'nın 30 km ilerisine Yenice'nin güneyine yapılıyor. Bu durumda Osmaniye ile yeni havaalanı arasındaki mesafe otobandan 135 km'ye çıkıyor. Bu mesafe E-5 üzerinden 120 km, ancak şehir içinden 30 km yol katetme mecburiyeti oluyor. Osmaniye'nin bu yeni havaalanını kullanması için ortalama 1 saat 30 dakika yol katetmesi gerekecek.
Osmaniye-Kahramanmaraş arası mesafe ise 90 km. Türkoğlu'na yapılacak bir havaalanı Osmaniye'ye 70 km mesafede olacak demektir. 70 km'lik bu mesafe ortalama 40-45 dakikalık bir süre alacaktır. Osmaniye'nin hemen tüm ilçelerinin Kahramanmaraş tarafında olduğu hesaba katılırsa bu mesefe Bahçe, Düziçi, Hasanbeyli gibi ilçeler için 40-50 km'ye (30 dakikaya kadar) kadar düşecektir.
Bunun dışında Antep'in batı ilçeleri olan İslahiye ve Nurdağı da Türkoğlu havaalanına Antep havaalanından çok daha yakın olacaktır. Nurdağı 25 km, İslahiye ise 50 km mesafede olacaktır. İslahiye en fazla yarım saatte Türkoğlu'na gelebilecektir. Halbuki bu ilçeler halihazırda Antep'e bir saatte zor gidebilmekte, ayrıca sonrasında bir yarım saat de Antep havaalanına devam etmektedirler.
Görüldüğü gibi Türkoğlu havaalanı hem Kahramanmaraş,Osmaniye ve ilçeleri, hem de Antep'in batı ilçeleri olan İslahiye ve Nurdağı tarafından da kullanıma çok uygun olacaktır.
Böylece Kahramanmaraş’ın 1 milyonluk (Afşin, Elbistan'ı saymazsak 800 binlik) kendi nüfusuna ilave yaklaşık 600 binlik bir nüfus daha Türkoğlu havaalanını kullanacaktır. Bu da uçak sayısının artması demektir.
Kahramanmaraş havaalanın Türkoğlu'na yapılması Kahramanmaraş merkezin havaalanına ulaşımında sıkıntı yaratmayacaktır. Çünkü20 km'lik mesafe, yaklaşık 20 dakikada alınabilmektedir. Zaten mevcut havaalanına gitmek bile 10 dakikayı bulduğu için kayıp zaman sadece 10 dakika olacaktır. Uçak sayısının artacağı ve hızlı tren’in ilçemizden geçeceğini düşünürsek Türkoğlu-Kahramanmaraşarası toplu taşımanın sıkıntısız olacağı aşikar olup, bu mesafe artışı kesinlikle sorun teşkil etmeyecektir.
Türkoğlu havaalanının Diğer avantajları neler olacaktır?
Kahramanmaraş Türkoğlu lojistik merkezinin de yapım inşaatının devam etmesi, ayrıca Türkoğlu Organize Sanayi Bölgesinin yaratacağı hareket, bu havaalanına cazibe katacaktır. Tomsuklu'yailerki yıllarda yapılacak OSB bile bir ara yol ile Türkoğlu'na kolayca bağlanabilecek durumdadır. Narlı bölgesinin ise Türkoğlu ile zaten bir karayolu bağlantısı mevcuttur.
Diğer taraftan Kahramanmaraş –Osmaniye karayolunun hemen kenarında olacak olması nedeniyle hem Kahramanmaraş merkezden hem de çevre il ve ilçelerden Türkoğlu havaalanına gelecek yolcular hiç bir sıkıntı ve ilave yolculuğa gerek kalmadan terminal binasına geçebileceklerdir.
Ekteki uydu görüntüsünde Türkoğlu havaalanının basit çizimini görebilirsiniz. Teknik açıdan (alçalma, iniş, kalkış, son yaklaşma ve diğer) son derece uygun bir pozisyonu bulunmaktadır. Çizimden de anlaşılacağı üzere pist alanı (kod: 482 metre) Gavur gölü su birikim bölgesinden (kod: 479 metre, boşaltım kanalından) yaklaşık 2-3 metre daha yüksekte olup, su çıkması ihtimali yoktur. Gerekirse tıpkı bir sahil havaalanı gibi 1-2 metre yükseklik verilerek de pist yapılabilir.
Yeni bir havaalanının Türkoğlu’na yapılması halinde hem Kahramanmaraş’Osmaniye ve İlçeleri, hem de Antep'in batı ilçeleri olan İslahiye ve Nurdağı tarafından da kullanıma çok uygun olacaktır”