Mimarlar Odası’nda gerçekleştirilen toplantıda, planda yer alan ulaşım, eğitim, spor ve yeşil alanlara ilişkin beklentilerin dile getirildiği toplantıda, eksikliği hissedilen konular ele alındı. 13 mimar ve mühendis odası başkanının katıldığı toplantıda büyükşehir statüsüne kavuşan Kahramanmaraş’ın daha yaşanılabilir bir kent olabilmesi için atılması gereken adımlar masaya yatırılarak, bu konuda yerel yönetimlere raporlar verilmesi kararlaştırıldı.
Toplantıda konuşan TMMOB İl Koordinasyon Kurulu Dönem Koordinatörü ve Ziraat Mühendisleri Odası Başkanı Yusuf Temizkan, mühendisliğin insan odaklı bir meslek olduğunu belirterek, bunun kendilerine büyük sorumluluklar yüklediğini belirtti. Kahramanmaraş’ın büyükşehir olmasını bir dönüm noktası olarak gördüklerini ifade eden Temizkan, şöyle konuştu:
“Tabi ki bir şehrin isminde büyük yazması o şehri büyük yapmıyor. Yaşanılabilir şehirler sıralamalarına baktığımız zaman ilk 10 içerisinde yer alan illerin, sivil idaresiyle, siyasi iradesiyle, yerel ve kamu yönetimleri ve o şehrin vatandaşları ile güç birlikteliği oluşturduğunu görüyoruz. Ama açıkçası Kahramanmaraş’ta bu konuda pek başarılı değiliz. Burada amacımız kimseyi suçlamak değil, bizim amacımız hep birlikte bu şehir için neler yapabiliriz bunun eleştirisini yapmak. Biz, ‘kendimiz için değil, şehrimiz için’ sloganıyla yola çıkıyoruz. Bunun sorumluluğu içerisinde hareket ediyoruz. Bundan sonraki süreçte de güçlü kent lobisi için neler yapabiliriz, bunun için çaba sarf edeceğiz. Şehrin gelişimi için mimar ve mühendisler olarak her zaman katkı sunmaya çalışacağız.”
Mimarlar Odası Başkanı Sadri Akman ise belediyenin hazırlattığı imar planında yer alan konulara ilişkin teknik bilgiler verdi. Planda yer alan, yol, otopark, yaşam alanları gibi konularda detaylı bilgiler aktaran Akman, özellikle kentte yaşayan vatandaşların su kaynakları ile temasının sağlanması gerektiğine dikkat çekti. Eksik görülen noktaları anlatan Akman’ın konuşmasının satır başları şöyle:
“1/5000’lik İmar Planı vizyonu açısından bakıldığında, kentin ihtiyacı olan kompleks spor alanları ve geniş rekreasyon alanları için parçalı yeşil alan kullanımı yerine bunların oluşturacağı geniş, süreklilik arz eden bir çok etkinliğin düzenlenebileceği yeşil alan kullanımlarına imkan verilmelidir. Sporun tabana yaygınlaştırılması ve her yaşta spor yapılabilmesini sağlamaya yönelik toplumun ihtiyacını karşılayacak miktarda spor alanlarının dengeli bir dağılımla planlanması ayrıca daha geniş organizasyonların yapılabileceği spor alanlarının düzenlenmesi uygun olacaktır.
Yeni imara açılan Alıç Sekisi bölgesinin cazibe merkezi olabilmesi için kentin batı bölgesine tanınan imar avantajlarının bu bölgede de uygulanması gerekmektedir. Dünyanın en büyük su havzalarından birine sahip olan kentimizin su ile temasının istenilen seviyede olmadığı aşikardır. Plan sınırlarının şehrin batısında yer alan Sır Barajı’na kadar genişletilerek şehrin su ile temasının sağlanabileceği alanlar oluşturulmalıdır. Sır Barajı’nın sol sahilinin, bir köprü ile kentin iki katlı nitelikli yapılaşmasına uygun şekilde imara açılması dikkate alınmalıdır.
Bir sanayi kenti olan Kahramanmaraş’ın sanayicilerine en mümbit tarım arazilerinin yerine zemin i uygun organize sanayi bölgeleri önerilmelidir. Halihazırda sanayi, ticaret ve depolama alanı olarak belirlenmiş imar parsellerinde sıklıkla tadil edilen yükseklik ve yoğunluk kavramları yeniden gözden geçirilmelidir.”
Akman’ın sunumunun ardından, toplantı soru-cevap bölümüyle son buldu.