İkinci el çevrim içi oto pazarında satışlar, mayıs ayında geçen yılın aynı dönemine göre %7 düşüşle 160,811 adede geriledi. AA muhabirinin Indicata raporuna göre, geçen ay çevrim içi mecralarda 411,203 kurumsal ilan yayınlandı; ilan adetlerinde geçen yıla göre %26, bir önceki aya göre ise %17 artış oldu.
Satışların %39'u olan 160,811 aracın gerçekleştiği belirtildi. Bu dönemde satış adetlerinde geçen yıla göre %7 düşüş, önceki aya göre ise %2 artış gözlendi. Fiyatlar ise bir önceki aya göre %0,35 düşerken, yılbaşından bu yana ise %1,89 artış gösterdi.
Elektrikli araç satışları 1326 adetle dikkat çekerken, dizel araçlar 95,161 adetle en çok tercih edilen motor tipi oldu. Ortalama satış süresi 48 gün olarak kaydedilirken, Fiat marka araçlar ortalama 41 günde satıldı, Mercedes-Benz ve BMW ise ortalama 60 günle daha uzun sürelerde satıldı.
Indicata'nın günlük olarak analiz ettiği 450 binden fazla ikinci el araç datası, Türkiye'deki ikinci el çevrim içi araç pazarının detaylı bir şekilde incelenmesine olanak sağlıyor.
Kaynak: AA