Gürsoy; “Evrensel bir eğitim konsepti olarak öğrencileri hem mutlu bir hayata ve hem de akademik sınavlara hazırlıyoruz” dedi.
KAHRAMANMARAŞ’IN EĞİTİM VE ÖĞRETİM DURUMUYLA İLGİLİ NELER SÖYLEMEK İSTERSİNİZ?
Kahramanmaraş eğitimi söz konusu olduğunda öteden beri sürekli bir tartışmanın sürüp gittiğini gözlemlemek mümkün. Olaya ister eğitimin akademik yönünden, isterse istendik davranışları kazandırma yönünden bakalım, Kahramanmaraş’ın eğitim düzeyi yıllardır beklenen sıçramayı bir türlü gerçekleştirememiştir. Bu duruma neden olan birçok etmeni sıralayabiliriz. Bunların başında öğrencilerin yeteneklerinin tespit edilemeyişi ve öğrencilerin yeteneklerine göre yönlendirilemeyişidir. Diğer yandan okulların sadece bir üst okula öğrenci hazırlayan kurumlar olmasıdır. Bu arada öğrencilerin yetenekleri ve mizaçları neredeyse hiç dikkate alınmamaktadır. Bir sınavdan öbürüne sürüklenen öğrencilerin hayat becerileri bir türlü gelişmemekte ve tüm öğrenciler soyut bir hayata itilmektedirler. Böylece öğrencilerin hayatın gerçek problemleriyle başa çıkma yetileri kaybolup gitmektedir. Öğrencilerin kendileriyle ve çevreleriyle barışık bir hayat sürdürememelerinin ve yetişkin olduklarında mutsuz olmalarının nedeni budur.
BU AÇIDAN BAKTIĞINIZDA DOĞA KOLEJİNİ FARKLI KILAN EĞİTİM ANLAYIŞI NEDİR?
Kahramanmaraş’ı Doğa Kolejiyle buluşturma nedenlerimiz yukarıdaki sorunlarla ilgilidir. Bu bir zorunluluk. Doğa Koleji evrensel bir eğitim konsepti olarak öğrencileri hem mutlu bir hayata ve hem de akademik sınavlara hazırlamakta, böylece öğrencilerin bir yandan sınav becerileri gelişirken diğer yandan da hayatta karşılaşılacak problemlerle ilgili donanımlar geliştirilmektedir. Bu açıdan bakıldığında Doğa Kolejinin kendine mahsus müfredatı hayatı bütünüyle kuşatıcı bir özellik arz etmektedir. Bizim öğrencilerimiz akademik başarılarının yanında sanat, spor, kültür, müzik gibi hayatı zenginleştiren alanlarda da yeteneklerini geliştirmektedir. Böylece öz güveni yerinde, kendini iyi bir şekilde ifade eden, çağdaş becerileri gelişmiş, medeni cesareti yüksek öğrenciler kendiliğinden yetişmektedir.
VELİLERİNİZ NEDEN DOĞA KOLEJİNİ TERCİH EDİYOR?
Doğa Kolejinin en önemli özelliği her alanda içten ve samimi olmasıdır. Her kademede güler yüzlü bir eğitim anlayışımız velilerimizin bizi tercih etmesinde en önemli etken diye düşünüyorum. Bu yaklaşımlarımız öğrencilerimiz için de geçerli. Öğrencilerimiz Doğa’da olmaktan oldukça mutlular, bunu da velilerine yansıtıyorlar. Diğer yandan okulumuz tüm mekanlarıyla öğrencilerimizin ve velilerimizin beğenililerini kazanacak şekilde tasarlanmıştır. Sanat ve spor alanlarımız, hayvanat bahçemiz, kulüplerimiz, yaşam becerileri geliştiren atölyelerimiz, bunların hepsi tercih edilme nedenlerimiz. Bizde öğrenciler yetenekleriyle büyüyor. Diğer yandan Doğa Koleji bir dünya markasıdır. Birçok uluslararası etkinlikte dünyada kendinden söz ettiren bir eğitim kurumudur. Dolayısıyla bizim öğrencilerimiz dünyayı tanımada hiç zorluk çekmemektedirler. Eğitim ve öğretimde ‘empatiyi’ eğitimin merkezine koymamız, velilerimizin ve öğrencilerimizin önceliklerini biliyor ve bunları doğru şekilde yönlendiriyor olmamız başlıca tercih sebeplerimiz. Diğer yandan her kesimden veliye hitap ediyor olmamız da bize mahsus bir ayrıcalık diye düşünüyorum.
DOĞA KOLEJİNİN EĞİTİM ANLAYIŞINI ANLATIR MISINIZ?
Bizim eğitim anlayışımız farkındalığa dayalı bir eğitim anlayışıdır. Veliyi doğru bilgilendirme ve eğitim sürecine dahil etmedir. Velilerimiz çocuklarının emin ellerde olduğunu öğrendikten sonra sürece dahil olmaktadırlar. Öğrencilerimiz ise doğru şekilde motive edildiklerinde kendi başarı çıtalarını yükseltmektedirler. Bunun için öğrenciyi her yönüyle tanıyan bir rehberlik anlayışı devrede olmalıdır. Biz tam da bunu yapmaktayız. Öğrencinin akademik algısını çeşitli motivasyonlarla harekete geçirip, kendi yapacağı en iyiye doğru onu yöneltmekteyiz. Diğer yandan öldürücü bir rekabeti değil paylaşımcı bir eğitim anlayışını önemsediğimiz için öğrencilerimiz hep birlikte başarmanın kıvancını yaşamaktadırlar. Daha ilk yılımızda bu felsefeyi Kahramanmaraş’a iyi anlatabildiğimiz içindir ki çok ciddi bir teveccühe maruz kaldık. Doluluk oranımız nerdeyse yüzde yüze yaklaştı. Bütün sınavlarımız merkezi sınavlardır. Dolayısıyla öğrencilerimiz girdikleri sınavlar itibariyle Türkiye sıralamasında nerede olduklarını bilirler, öğretmenler ve aileler de bilirler. Akademik çalışmalarımız böyle geniş bir yelpazede ele alınır. Yardımcı kaynaklarımız en elit kaynaklardır. Öğrencilerimiz sınavlara bütün bu parametreler etrafında hazırlanırlar. Dolayısıyla Doğa’da tesadüfe yer yoktur. Yabancı dil anlayışımız diğer okullardan oldukça farklı. Bizde sınav öğrencileri dahi belli bir ders saati yabancı dili almak zorundalar. Öyle zannediyorum ki yabancı dil eğitiminde de ilimizde en iyisi biziz. Sadece bireysel başarı değil tüm öğrencilerimiz bir şeyleri başarmış olsunlar. Ve bizler de büyükleri olarak bu başarıya ortak olalım. Öğrencilerimizin akademik ve sosyal gelişimlerini çok iyi bir şekilde takip ediyoruz. Metörlük sistemi Doğa Kolejinin diğer okullardan farkıdır diyebilirim. Bu sistem okul, öğrenci veli üçgenindeki bilgi alışverişini en üst düzeye taşımaktadır. Bir başka noktada da verilen taahhütlerin yerine getirilmesi. Çünkü eğitim gibi organik süreçlerde en önemli şey güven tesisidir. Buradan hareketle çok daha iyi şeyler başaracağımızı söyleyebilirim. Tabi bütün bunlar ekip işi, okulumuzda enerji ve sinerji dolu bir ekip var. Bu ekip ileriki yıllarda Kahramanmaraş Doğa Kolejini her alanda ülke sathında başarıya taşıyacaktır diye düşünüyorum.
SON MESAJINIZ?
Doğa Koleji öğrencileri ülke gerçeklerine duyarlı, ulusal hatırlarına saygılı, geleceğe güvenle bakan, kendiyle ve dünyayla barışık bireyler olsun istiyoruz.