Diş Hastanesi hangi tedavileri yapar?
Diş Hastanemizde hastalarımıza kanal tedavisi, dolgu, çekim, hareketli ve sabit protez, diştaşı temizliğinin yanı sıra çocuk hastaları için koruyucu tedaviler (flor-fissür sealent) ve yer tutucu apareyler yapılmaktadır.
Hastanenin kadro durumu nedir?
67 diş hekimi, 29 hemşire , 10 röntgen teknisyeni, 10 diş teknisyeni ve diğer idari personelle birlikte 155 kadrolu, 84 sözleşmeli olmak üzere toplam 239 personelimiz mevcuttur.
Kurum hastane statüsüne kavuşunca ne gibi değişiklikler oldu?
Hastane olmamızla birlikte 50 ünit olan onayımız 70 ünite çıktı. Buna bağlı olarak hekim sayımızda %50 oranında arttı. 5 yataklı bir Ameliyathane kuruldu. Genel anestezi altında yapılması gereken tedavileri Necip Fazıl Şehir Hastanesinde yapmaktayız. Ameliyathanemizin faaliyete geçmesiyle hastanemizde yapmaya başlayacağız. Bakanlığımızdan Çene Cerrahı talebinde bulunduk. Uzman Hekimlerimizin gelmesiyle birlikte her türlü cerrahi operasyonlar da hastanemizde yapılacaktır.
Merkezi Hastane Randevu Sistemi (MHRS) Hakkında Söylemek İstedikleriniz Nelerdir?
Hastalarımız istedikleri hekime Alo 182’yi arayarak MHRS’den randevu almaktadırlar. Randevu alan hastamızın randevu saatinden 15 dakika önce hastanemizde bulunması gerekmektedir. Randevusuna gelemeyecek hastaların da yine 182’yi arayarak randevularını iptal ettirmeleri gerekmektedir.
Hastanemizden randevu alıp da gelmeyen ayda yaklaşık 4200 hasta bulunmaktadır. Gelmeyen bu hastalarımız, randevu almak isteyen diğer hastalara engel olmaktadırlar. Bu da aynı zamanda randevu sürelerinin uzamasına neden olmaktadır.
Hasta hakları nelerdir?
Sağlık kuruluşuna, sağlık hizmeti almak için başvuran herkesin;
Hizmetten genel olarak faydalanma, Bilgilendirme ve bilgi isteme, Sağlık kuruluşunu ve doktorunu, seçme ve değiştirme, Mahremiyet, Tedavisini reddetme, durdurma ve tıbbi müdahalelerde rızasının alınması çerçevesinde hizmetten faydalanma, Sağlık hizmetini güvenli bir ortamda alınması, Dini vecibelerini yerine getirme, İnsani değerlere saygı gösterilmesi, saygınlık görme ve rahatlık, Ziyaret ve hekimin uygun görmesi halinde refakatçi bulundurma, Müracaat, şikayet ve dava hakkı vardır.
Ayrıca, hastalarımızın hakları olduğu kadar aynı zamanda sorumlulukları da vardır. Bunlar Sosyal güvenlik durumu ile ilgili bilgileri doğru ve eksiksiz olarak bildirmek. Sağlık çalışanlarına sağlığı ile ilgili bilgileri tam ve eksiksiz vermek. Hastane kurallarına uymak, Tedavisi ile ilgili önerilere uymak olarak sıralanabilir.
Hasta şikayetleri nasıl bir süreçten geçiyor?
Hastalarımız şikayetlerini bildirmek için hastanemizdeki hasta iletişim birimine, veya Alo 184 SABİM (Sağlık Bakanlığı İletişim Merkezi) hattına başvuruda bulunabiliyorlar.
Buraya gelen şikayetler büyük bir titizlikle incelenerek en kısa sürede sonuçlandırılmakta ve varsa hasta mağduriyeti giderilmektedir.
Diş Hekimlerinin Zorlukları Nelerdir?
Diğer Tıp Hekimlerinden farklı olarak bizler bilinci açık bir hastaya dar bir alanda girişimsel işlem yapmaktayız. Bu da hekimi hem bedensel hem de zihinsel olarak yormaktadır. Uzun süre ayakta kalma, ağız içerisinde işlem yapacağınız dişi görmek ve tedavi etmek için bedensel olarak verdiğiniz uğraş bir çok hekimimizde meslek hastalıklarının oluşmasına (bel ve boyun fıtığı, vertigo, carpal tünel sendromu, eklem problemleri vs.) yol açmaktadır. Tüm zorluklarına rağmen hekimlerimiz büyük bir özveri ve gayretle halkımızın ağız sağlığını korumak, tedavi etmek için çalışmaktadır.
Sağlıkta şiddetin önlenmesi adına kurumun yaptığı çalışmalar nelerdir?
Kurumumuzda personelimize yönelik fiili bir saldırı bulunmamakla birlikte sözel saldırılar olmaktadır. Hastanemizde beyaz kod ekibi kurulmuş olup, herhangi sözlü yada fiili saldırıda 1111 tuşlanmakta ve ekip en kısa sürede olay yerine ulaşmaktadır. Hasta ile oluşan sorun ya yerinde çözülmekte yada tutanak tutulup polis çağrılmakta ve olay mahkemeye intikal etmekteditr.