1168 öğretmenin, 19 bin 884 öğrenciye eğitim vermek amacıyla kahramanca çaba sarf ettiği deprem bölgesindeki durum şu şekilde özgünleştirilebilir:
"6 Şubat'ta yaşanan depremler, 7 kentte eğitim alanında büyük bir çaba gerektirdi. Toplamda 1168 öğretmen, 19 bin 884 öğrenci için 728 konteyner sınıfta, geleceği inşa etmek adına ders zillerini çalıyor.
Depremler, Gaziantep, Kahramanmaraş, Hatay, Malatya, Adıyaman, Kilis ve Diyarbakır'ı etkileyerek birçok okulu yıkıma uğrattı ya da ciddi hasara neden oldu. Ancak öğrencilerin eğitimleri aksamaması için öğretmenler, konteyner sınıflarda öğrencilere geleceği hazırlıyor.
Hatay'da 286 konteynerde 518 öğretmen ve 7 bin 464 öğrenci, Kahramanmaraş'ta 128 konteynerde 225 öğretmen ve 4 bin 584 öğrenci, Gaziantep'te 87 konteynerde 153 öğretmen ve 2 bin 216 öğrenci, Adıyaman'da 142 konteynerde 188 öğretmen ve 4 bin 99 öğrenci, Malatya'da 64 konteynerde 61 öğretmen ve 1258 öğrenci, Kilis'te 18 konteynerde 20 öğretmen ve 203 öğrenci, Diyarbakır'da ise 3 konteynerde 3 öğretmen ve 60 öğrenci, eğitim ve öğretim hayatına devam ediyor.
Yaşanan zorluklara rağmen öğretmenler, öğrencilere destek olabilmek ve yaşadıkları zorlukları unutabilmek adına büyük bir özveriyle çalışıyor.
Deprem bölgesindeki öğretmenlerin, kendi evlerini terk edip konteynerlere yerleştiği bir süreçte, öğrencilere daha fazla zaman ayırma fırsatı bulmaları, bu öğretmenleri diğer meslektaşlarından farklı kılıyor.
Bu kapsamda Gaziantep'in İslahiye ilçesine atanan okul öncesi öğretmeni Merve Tarcan, öğrencilerinin kendisini kocaman sarılarak karşılamasının, yaşadıkları zorlukları unutturduğunu ifade ediyor.
Öğretmenler, sadece ders anlatmakla kalmayıp, öğrencilerin duygusal ihtiyaçlarına da önem veriyor. Özellikle deprem sonrası travma yaşayan çocuklara destek olmak, onları normalleştirmek ve geleceğe güvenle hazırlamak adına ellerinden geleni yapıyorlar.
Öğrencilerin beden, zihin ve duygusal gelişimine katkıda bulunmak amacıyla özel çaba harcayan öğretmenler, depremin etkilerini en aza indirmek adına büyük bir sorumluluk üstleniyor.
Deprem bölgesindeki öğretmenlerin hikayeleri, sadece eğitim vermekle kalmayıp, öğrencilere umut, sevgi ve güven aşılamak adına verdikleri çabayı yansıtıyor. Bu çaba, geleceğin liderlerini yetiştirmek adına atılmış önemli bir adım olarak görülüyor."