Daha istikrarlı sonuçlar için daha profesyonel ekip

Auto Analiz Kahramanmaraş Oto Ekspertiz Yönetim Kurulu Üyesi İsmail Kuybu, son dönemlerde yaşanan ekspertiz hizmetlerinden kaynaklanan mağduriyetlerin tekrar yaşanmaması ve Oto ekspertiz tercih edilirken nelere dikkat edilmesi gerekir? Haberimizin detayı

Her sektörde olduğu gibi oto ekspertizlerde de mağduriyetin meydana geldiğini bu durumu daha minimuma indirgemek için nelerin yapılması gerektiğinin altını çizen Auto Analiz Kahramanmaraş Oto Ekspertiz Yönetim Kurulu Üyesi İsmail Kuybu; “Mağduriyetler her sektörde olabilir. Bizim sektörümüzde de maalesef herkes öncelikle müşteri değil para kazanma olarak bakıyor. İkinci el makineler TÜV ve TSE’den onayı olmayan ucuza kaçarak ekipmanlar temin ediliyor. İşin ticaretine daha fazla önem veriliyor. Tabi ki ticari olarak yapıyoruz ama bu işi bizim bakış açımızla müşteri kazanmak daha çok para kazanmaktır. Mekanikçi, kaportacı gibi usta konusu da bizim için çok önemli. Asgari ücretle usta çalıştırma ile kullandığınız makinelerden bir bütün olarak verim bekleyemezsiniz. Dolayısıyla yanlış sonuçlar ortaya çıkıyor. Üzücü bir duyumla da karşı karşıya geldik ve henüz bizim bölgemizde henüz karşılaşmadık. Oto alım satım firmalarıyla iş birliği içerisinde çalışan oto ekspertiz firmalarının da var olduğunu duyduk. İnsanları resmen dolandırıyorlar. Orijinal olmayan bir araca orijinal raporu, hasar kaydı olan bir araca yansıtmamaları, ekspertiz raporlarının altına günü birlik geçerli diye düşülen notlar gibi. Müşteriden ücret mukabilinde hizmet satıyorsunuz günü birlik geçerlilik söz konusu olmamalıdır. Biz kaporta aksamında imzalı garanti veriyoruz. Mekanikte aracın kullanımına göre farklılık göstereceği için hiç firma garanti veremez. Kaporta aksamı aracın değerini belirler, biz değer kayıp garantisi veriyoruz. Bugün tarihli aldığınız ekspertiz raporunuz devredene kadar geçerlidir. Bizden orijinal raporlu aldığı belge üç ay sonra satışı gerçekleştirmek üzere başka bir firmada ekspertize tabii tuttuğunda eğer orijinal değilse piyasa değer kayıp değerini bizden talep etme hakkına sahip müşterilerimiz” dedi.

BİR EKSPERTİZ RAPORU ÖMÜR BOYU GEÇERLİDİR

Oto ekspertizlerinde geçerlilik sürelerinin sınırlandırması söz konusu olmadığının altını çizen Kuybu; “Bir ekspertizin geçerlilik süresi ömür boyu geçerlidir, isterse araç sahibi aracı hiç devretmesin. Arada oluşabilecek hasarları biz bilebiliyoruz. İnceleme raporunu tutarken kaporta aksamında belirli mikron değerleri oluyor. örneklendirecek olursa; incelemeye tabi tuttuğumuz bir aracın bir kapısının boya kalınlık değeri 90 ile 140 mikron arası. Bu araç kaza yaptı ve onarımı gerçekleşti bu aracın alt ve üst mikron değerini tutturulamaz. Biz bu değerleri kaydettiğimiz için tespitlerini yapabiliyoruz. Aracın kaporta aksamında boya, değişen, kaza. İç akşamların kontrolleri yapılır marşpiyel dâhil olmak üzere. İç podyeler, havuz sacı, iç direkler, aracın şase aksamı, alt takım, mekanik, yol tutuşu, yanal kayma, süspansiyon testi yapılarak komple kontrolü sağlanır. Dynometre cihazı üzerinde aracın motor performansı ölçülür. Ayrıca motor testi yapılarak yağ yakma, duman atma, üfleme, aşınma, yağ ve su kaçak kontrolleri yapılır. İç göğüs, döşeme, çalışan- çalışmayan aksamları, klima aksamları, turbo ve enjektör aksamları tamamen kontrol edilir. Daha sonra aracın geçmiş hasar ve kilometre sorgulaması online sistem üzerinden yapılır. Bahsettiğimiz hizmetleri garanti belgesiyle veriyoruz” ifadelerini kullandı.

HİZMET YETERLİLİK BELGELERİNE DİKKAT EDİN

Hizmet yeterlilik belgelerini, kadro ve ekipmanlar müşteri tarafından sorgulanması gerektiğini ifade eden Kuybu; “Oluşabilecek mağduriyetleri önlemek amacıyla aracını ekspertiz hizmetine tabii tutacak bireylerin TSE hizmet yeterlilik belgeleri bulunan kuruluşları tercih etmelerini öneriyoruz. Bu işi daha ciddi yapan köklü firmaları tercih etmeleri gerekiyor. Fiyat sorulmadan önce verdiğiniz hizmete garanti veriyor musunuz, verdiğiniz hizmet günübirlik mi geçerli gibi soruları yöneltmeliler. TSE hizmet yeterlilik belgesi 13805’e sahipler mi, bu standartları karşılayabiliyorlar mı diye bakılmalı. Günü birlik ekspertiz raporu dışarıdan bildiğimiz bir olay. Biz hiç günübirlik rapor vermedik. Bugün ekspertiz raporunu alıyor vatandaş, kurum sadece bugün için geçerlidir rapor diyor. Bu biraz daha kendine güvenmeyen firmaların dışarı karşı geliştirdikleri koruma mekanizması gibi, oluşabilecek yolsuzlukların üzerini kapatma gibi bir durum. Makinede performans ölçümü yaparken sapların meydana geldiğine ilişkin toplumu aydınlatmak gerekirse; ölçümden önce makineye kriterleri giren kuruluşun ustalarıdır. Değerler yanlış girildiği takdirde sonuçlar yanlış çıkacaktır. Makineye doğru bilgiler girilip olması gerektiği gibi ölçüm yapılırsa doğru sonuçlar elbette elde edilir. Makine o anda havanın nemine kadar bilgilerin girilmesi istiyor. Aksi takdirde yanlış sonuçlar kaçınılmaz olacaktır. bunun için kadro, ekipman ve sizin işe nasıl baktığınız çok önemli. Daha istikrarlı sonuçlar için daha profesyonel ekip” diyerek sözlerini sonlandırdı.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Gündem Haberleri