Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Kahramanmaraş İl Başkanlığı, 81 İl Başkanlığı ile eşzamanlı olarak gerçekleştirilen ve bugün sona eren 24 saatlik "Eğitim Maratonu" hakkında bir basın açıklaması yaptı.
Ankara'da düzenlenen ve eğitim sorunlarının ele alındığı bu etkinlikle ilgili açıklama, Kahramanmaraş İl Yönetimi'nin katılımıyla il binasında yapıldı. Açıklamada, eğitimde yaşanan sorunlara vurgu yapıldı.
CHP Kahramanmaraş İl Başkanı Ünal Ateş, yaptığı konuşmada, "20 yıldır ülkeyi yöneten AK Parti Hükümetleri, sağlıktan tarıma, ekonomiden eğitime pek çok alanda zararlar verdi. Eğitim, AK Parti'nin en başarısız olduğu alanlardan biri. Bugün eğitim sistemi adeta yapboz tahtasına dönmüş durumda ve atanamayan öğretmenler, ücretli, sözleşmeli ve kadrolu olarak üç farklı kategoride değerlendiriliyor. Bu durum, öğretmenler arasında ayrım yaratıyor. Eğitim kalitesinin düşmesi, vatandaşlarımızı her geçen gün daha fazla rahatsız ediyor. CHP olarak Ankara'da düzenlediğimiz 24 saatlik eğitim maratonunda, uzman isimler düşüncelerini ve önerilerini paylaştı" dedi.
Ateş, ayrıca, "Eğitim alanında planlı ve programlı bir müfredatımız yok. Her gelen bakan kendi müfredatını dayatıyor. Eğer bir elektrik ustası, su tesisat ustası veya inşaat mühendisi, bir öğretmenden daha fazla maaş alıyorsa, bu ülkede eğitim bitmiş demektir" şeklinde konuştu.
CHP Kahramanmaraş İl Sekreteri İbrahim Demircioğlu'nun okuduğu açıklamada ise şu başlıklar öne çıktı:
Eğitim sistemimiz ne çağdaş, ne laik, ne bilimsel, ne de kamusal bir hizmet anlayışına sahip.
Eğitimin tüm bileşenleri; öğrenciler, öğretmenler, veliler, yöneticiler, hizmetliler, sendikalar, STK'lar ve diğerleri, eğitimde yaşanan eksikliklerden ve sorunlardan mustarip.
AKP iktidarı, bilinçli ve kasti bir şekilde ülkemizde eğitimi baltalamıştır. Liyakatsiz atamalarla eğitim sistemimizin niteliği düşürülmüştür.
Köy okulları ve yatılı okullar kapatılmış, çocuklar uzak okullara gitmek zorunda bırakılmıştır.
Ülkemizin gençleri sınavlarda her yıl daha düşük ortalamalar yapmaktadır. Uluslararası ölçme değerlendirme sonuçlarına göre 2002 öncesine göre geriye gidilmiştir.
2022 PISA araştırmasında Türkiye, matematikte 39, fende 34, okumada ise 36. sırada yer almıştır.
İktidar, çağ dışı ve laiklik karşıtı uygulamalarla uğraşmakta, gerçek sorunları görmezden gelmektedir.
2002 yılında 68 bin olan atanamamış öğretmen sayısı, AKP iktidarında 1 milyona yükselmiştir.
Öğretmenler okullarda şiddet görmekte ve öldürülmektedir. Ücretli, sözleşmeli, aday öğretmen, öğretmen, uzman, başöğretmen gibi farklı unvanlarla aynı dersi veren ama farklı maaşlar alan öğretmenler yaratılarak mesleğin itibarı zedelenmiştir.
Kaynak: Haber merkezi