Toplumda sağlıklı evliliklerin oluşmasına katkıda bulunmak amacıyla Aile ve Toplum Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından geliştirilen Evlilik Öncesi Eğitim Programı kapsamında “Eğiticilerin Eğitimi Seminerleri” için Kahramanmaraş’ta bulunan Rahime BEDER ŞEN Hanım, İl Müdürümüz Mehmet SERTPOLAT ve İl Müdür Yardımcıları ile beraber Çadırkent Hizmet Biriminde incelemelerde bulundu. Daire Başkanımız Ekip Sorumlusu Ali ABA, İl Müdürlüğü görevlileri, Suriye’li çocuklar ve aileleri tarafından karşılandı.
Küçük bir açılış sonrasında Daire Başkanımız aileler ve çocukları ile konuştu, etkinlik çadırımızı inceledi, yapılan etkinlikleri gözlemledi, çok beğendiğini ifade etti ve yapılan çalışmaların başarı ile devam etmesi temennisinde bulundu.
Ekip Sorumlusu Ali ABA, yapılan çalışmalar hakkında bilgilendirmede bulundu. Ali ABA;
Çadırkent’te çalışmak üzere görevlendirilen İl Müdürlüğümüze bağlı kuruluşlarda çalışan 6 personel, yönetim ile işbirliği halinde çalışmaya başlamıştır. Sosyal Çalışmacı Tuğba SAPANCI, Sosyoloji mezunu Öğretmen Mehmet SÖKER, Çocuk Eğiticileri Ülkü KARAGÖZ , Sıdıka BULUNTU, Memur Said KIRMA ve Ekip Sorumlusu Ali ABA tarafından mesleki çalışmalar ve saha çalışması başlatılmıştır.
Çalışma planı hazırlandı. Hazırlanmış olan çalışma planımız;
1-Dezavantajlı gruplardan öncelikle 0-18 yaş grubu engelli çocuğu olan ailelerin kayıt sisteminden tespit edilerek, söz konusu ailelerle yerinde görüşme yapılıp engelli çocuğu hakkında genel bilgilere ulaşmak, engellinin engeline bağlı özel ihtiyaçlarının tespit edilmesi ve ilgililere bildirilmesi, engellilerle sosyal etkinlik ve grup faaliyetleri yapılarak moral destek sağlanması.
2-İç savaşta fiilen çatışma ortamında kalmış travma yaşamış çocukların tespit edilerek aileleriyle çadırlarında görüşülmesi ve bu durumdaki çocuklarla sosyal etkinlik ve grup faaliyetleri düzenleyerek moral destek sağlanması ve rehabilite edilmesi.
3-Eşi iç savaştaki çatışmalarda vefat etmiş bayanların kendisi ve çocuklarıyla yerinde görüşülerek moral destek verilmesi, daha sonra bu durumdaki ailelerle sosyal etkinlik ve grup faaliyetleri düzenlenmesi.
4-Bedensel engellilerin tespiti ve özür durumuna bağlı özel ihtiyaçlarının belirlenmesi ve bu ihtiyaçların karşılanması için ilgili kuruluşlarla iletişime geçilmesi.
5- Öz veya üvey anne ve babası tarafından terk edilen 0-6 yaş grubunda bulunan çocukların tespit edilerek, çocukların öz veya üvey anne babalarının yanında yaşamalarını sağlayacak mesleki çalışmalar yapmak.
Dezavantajlı gruplardan Engelli çocuğu olan 17 aile ile çadırlarında görüşme yapıldı ve raporlaştırıldı.
Savaş sonrası travma yaşamış olan 1 genç kız ve ailesi ile çadırlarında görüşme yapıldı ve raporlaştırıldı.
Savaşta eşini kaybetmiş 6 aile ve yetim çocuklar ile çadırlarında görüşme yapıldı ve raporlaştırıldı.
Söz konusu gruplar ve aileleri ile mesleki çalışmalar yapılmaya ve moral destek verilmeye devam edilmektedir.
Yapılan mesleki çalışmalar doğrultusunda tespit edilmiş olunan 3-6 yaş aralığında bulunan 80 yetim çocuk için etkinlik çadırı kurulmasına karar verildi. Çadırkent ortamında üst standartlarda, çocukların oyun oynayacağı, temel eğitim verileceği, kreş ortamı oluşturulmuştur. 20’ şer kişilik gruplar oluşturulmuş ve seanslar halinde çalışma programı düzenlenmiştir.
Oyun ve Etkinlik Çadırının çalışma planı hazırlanmış olup çalışma planımız;
1- Çocukların beden, zihin ve duygu gelişimlerini desteklemek ve iyi alışkanlıklar kazanmasını sağlamak
2-Şartları elverişsiz çevrelerden ve ailelerden gelen çocuklar için ortak bir yetiştirme
ortamı oluşturmak
3-Çocukların Türkçe’yi doğru ve güzel konuşmalarını sağlamak.(Türkmen çocuklar için )
4-Çocukların motor, sosyal ve duygusal, dil ve bilişsel gelişimini desteklemek ,özbakım becerileri kazandırmak .
5_Çocukların sevgi, saygı, işbirliği, sorumluluk, hoşgörü, yardımlaşma, dayanışma ve paylaşma gibi duygu ve davranışlarını geliştirmek.
6-Oyun temelli etkinlikler düzenlemek.
7-Çocukların kendilerinin ve başkalarının duygularını fark etmesini desteklemek amacıyla ilgili çalışmalar yapmak.
8-Türkçe, Sanat, Drama, Müzik, Hareket, Oyun, Fen, Matematik, Okuma Yazmaya Hazırlık çalışmaları kapsamında etkinlikler düzenlemek Örneğin ;
a-Görsel Algı Çalışmaları: El-göz koordinasyonu, şekil-zemin ayrımı, şekil sabitliği, mekânda konum, mekânsal ilişkiler hız, vb.,
b-İşitsel algı çalışmaları (Fonolojik duyarlılık)
Dinleme, konuşma, sesleri hissetme, ayırt etme, aynı sesle başlayan ve biten kelimeler üretme
c-Dikkat ve hafıza çalışmaları (Benzerlikleri ve farklılıkları bulma, akılda tutma, hatırlama vb.).
d- Problem çözme ve tahmin çalışmaları
e- Kalem kullanma ve el becerisi çalışmaları (kalemi doğru tutabilme, kalem kontrolü ve
doğru kullanabilme, bunlara ek olarak çizme, boyama, kesme, katlama, yoğurma,
yapıştırma vb.).
f)-Yetim çocukların rehabilite olmalarını sağlamak, moral ve destek vermek, şeklinde çalışmalar hakkında bilgi verdi.
Daire Başkanımız Rahime BEDER ŞEN Hanım, çalışmalardan çok memnun olduğunu belirterek emeği geçen herkese teşekkür etti.