2011 yılından bu yana toplamda 600 Milyonluk yatırım yaptıklarını belirten Mustafa Yılmaz yatırımların müşteri memnuniyeti odaklı olduğunu ifade etti.
AKEDAŞ Elektrik Dağıtım A.Ş görev ve sorumluluk alanı nedir?
Adıyaman ve Kahramanmaraş illeri için üretimden sonra elektrik enerjisinin hanenin iş yerinin, sanayi kuruluşunun sayacına kadar gelmesini sağlamaya yönelik işlemlerin tamamı AKEDAŞ Elektrik Dağıtım Anonim Şirketi tarafından yürütülmektedir. Elektrik enerjisini dağıtmak, tüketim ihtiyacına göre şebekeler kurmak, bunları yönetmek ve yenilemek, tüketicileri şebekeye bağlayan bağlantıları yapmak, dağıtılan elektriğin sürekliliğini sağlamak ve miktarını sabit kılmak, sayaç işlemlerini gerçekleştirmek AKEDAŞ Elektrik Dağıtım A.Ş görevlerini kapsar. Yeni aydınlatma hattı ve yeni aydınlatma tesisi kurmak mevcut aydınlatma tesislerinin devamlılığını sağlamakta şirketimizin önemli görevleri arasındadır.
AKEDAŞ Elektrik Dağıtım A.Ş olarak hangi tür yatırımlar gerçekleştiriyorsunuz?
2011 yılından itibaren bakım ve tesis kapsamında yapılan yatırımları her geçen yıl arttırarak 600 milyona yakın yatırım gerçekleştirdik 2017 yılı özelinde değerlendirilecek olursak bugüne kadar 103 milyona yakın yatırım gerçekleştirdik ve içinde olduğumuz sene ve daha sonraki seneler için bu yönde çalışmalarımız hala devam ediyor.
Kullanıcılarımıza kaliteli ve kesintisiz enerji sağlamak amacıyla, şebeke tesis projesi, şebeke kapasite artışı, şebeke yenileme, şebeke iyileştirme, aydınlatma yatırımları, alçak ve orta gerilim yeraltı kablosu tesisi, ekonomik ömrünü tamamlamış mevcut trafo merkezinin tüm ekipmanları ile yenilenmesi, yeni aydınlatma hattı ve yeni aydınlatma direğinin tesisi, teknolojik sistem yatırımları gerçekleştiriyoruz.
Altyapı ve tesis yatırımlarının yanı sıra sürekli olarak AR-GE projeleri ve modern teknolojiye uyum ve gelişim kapsamında teknolojik yatırımlar yapıyoruz.
Arızalara uzaktan müdahale edebilmek amacıyla SCADA/DMS/OMS, şebekeyi efektif bir şekilde yönetebilmek ve şebeke adres verilerinin veri kaynağı olması amacıyla Coğrafi Bilgi Sistemi, tüketim sayaçlarını uzaktan takip edebilmek amacıyla Otomatik Sayaç Okuma Sistemleri (OSOS), yönetim alanlarında inovatif, etkili ve ölçülebilir sonuçlar elde edilmesi amacıyla SAP sistemi teknolojik projelerini yaklaşık 50 milyon TL yatırım yaparak hayata geçirdik.
Kullandığımız teknolojik uygulamaları daha hızlı, kaliteli ve sürekli hizmet verebilmek için kullanıyor ve devamlı olarak geliştiriyoruz.
AKEDAŞ Elektrik Dağıtım A.Ş yatırım neden önemlidir?
Yapılan yatırımlar ile saha işlerinin pek çoğu teknoloji sayesinde uzaktan takip edilebiliyor ve işleme göre uzaktan müdahale edilebiliyor, elektrik kesintisine neden olabilecek durumlar takip ediliyor, arızalar kısa sürede gideriliyor ve tüketici arzına 7/24 yanıt verilebiliyor. Bu sebepler sayesinde kesintisiz enerji politikamızı daha sağlam temellere dayandırıyoruz.
AKEDAŞ Elektrik Dağıtım A.Ş olarak yaptığımız yatırımlarla Adıyaman ve Kahramanmaraş’ta hizmete başladığımız 2011 yılından bugüne kadar 20 bini aşkın armatür yenilenirken, 30 bine yakın armatür de ilave ederek armatür sayımız 132 bine çıkardık. Devir öncesine göre trafo merkezlerindeki fider açmalarını yüzde 60 oranında, trafo yanmalarını ise yüzde 45 oranında azalttık. Arıza ve kesintilerin en aza indirilmesi için çalışmalarımızı titizlikle sürdürüyoruz.
Ayrıca şebekenin ve artan sanayi büyüme hızını sürekli takip ediliyor ve ilerleyen dönem yatırımlarına yapılan MASTER plan çerçevesinde yön veriyoruz. Bu sayede ihtiyaca yönelik yatırımları plan dahilinde gerçekleştiriyoruz.
Sorumlu olduğumuz dağıtım bölgesinde yer alan tüm tüketicilere kaliteli ve kesintisiz elektrik enerjisini dağıtma ve tüketici menfaatine yönelik yan hizmetler geliştirme misyonu ile hareket ettiğimizden ve misyonumuzu yatırımlar ile güçlendirebileceğimizden yatırım dinamiğimize özen gösteriyor, büyük önem veriyoruz.
Müşteri memnuniyeti için temel anlamda neler yapıyorsunuz?
Şirketimiz tarafından hizmetlerimiz, yatırımlarımız tüketici beklentilerini karşılamak üzerine kurulmuştur kamusal hizmet veren bir kurum olarak tüketici memnuniyeti önceliğimizdir. Tüketici memnuniyeti alanında yaptığımız çalışmalar, bizlere işlerimizi yönetmek ve geliştirmek için ölçümleme olanakları da sunuyor.
Çağrı merkezimiz, tüketici memnuniyeti düzeyinde ulaşılabilirlik, talep ölçümü ve analiz düzeyinde veri sağlayıcısı olma ayrıca değerlendirme ve yapılan çalışmaları takip edebilme olanağı bulmamız noktasında önemli bir yere sahiptir bu sebeple;
Çağrı merkezimizde çalışan sayımız 2016 yılında 32 kişi iken, 2017 senesinde Adıyaman’da yeni bir lokasyon kurarak personel sayımızı 56’ya çıkardık. Çağrı merkezi çalışanlarımız ile her iki lokasyonda da vatandaşlarımıza 7/24 kaliteli ve kesintisiz hizmet vermeyi amaçlıyoruz.
Çağrı merkezimize ait iş süreçlerini sürekli geliştirmek amacıyla yaptığımız çalışmalarla birlikte personel artışının sağlanması ve sonrasında her vardiyadaki çalışan sayısının artırılması ile kullanıcılarımızın özellikle yoğun zamanlarda telefonda bekleme sürelerini kısalttık ve en hızlı şekilde hizmet almalarını sağlıyoruz.
Tüketici istekleri ve memnuniyet düzeyini arttırma doğrultusunda dağıtım faaliyetlerinin daha hızlı, daha kaliteli, daha düşük maliyetlerle, çağın gereklerine uygun teknolojik yöntemlerle, yürütülebilmesi amacıyla AR-GE projeleri de gerçekleştiriyoruz. Bu anlamda AR-GE kapsamında 2016-2020 dönemi için toplam 4,5 milyon TL’ye yakın AR-GE bütçesi oluşturduk ve memnuniyeti arttırmaya yönelik çalışmalar kapsamında verimin maksimum düzeye yükselmesi amacıyla çalışmalarımıza devam ediyoruz.
Kış ayları için yaptığınız hazırlıklar var mı, nelerdir?
Ekip sayısı vardiyalarının düzenliyor, kışlık ekipmanların dağıtımı, araçların kışlık bakımları, kar araçlarının bakımı ve hazır hale getirilmesi, koruyucu hat bakımları, kırsal hatlarımızda genel kışlık bakımlar ve eksikliklerin giderilmesi, şebeke ve trafolarda bakım çalışmaları yapıyor ve sürdürülebilirlik için koordinasyonu elden bırakmıyoruz.
7/24 kaliteli, kesintisiz, çevre ile uyumlu enerji dağıtımı yapma hedefimiz doğrultusunda faaliyetler yürütmekteyiz Tüketici memnuniyeti adına oluşturduğumuz çerçevede farkında olduğumuz sorumluluk bilinciyle hareket ediyor kış şartlarında da bu bilinci muhafaza ederek tüketicilerimize kesintisiz elektrik enerjisi hizmeti vermek adına elimizden geleni yapıyoruz.
Kaynak: Maraştanhaber