KASKİ yetkilileri tarafından yapılan uyarıları dikkate almayan vatandaşlar nedeniyle alt yapıda bir çok olumsuzluklarla karşılaştıklarını ifade eden Genel Müdür Kavak, "Şehrimizde alt yapının sağlıklı bir şekilde işleyişini sürdürebilmek adına, her yıl düzenli bir şekilde özelliklede son bahar aylarında dökülen yapraklardan dolayı, yağmur suyu ızgaraların tıkanması olası sel su baskınlarından ızgaraların zarar görmemesi, tüm oluşabilecek tıkanıklıkların yaşanmaması adına, her yıl rutin bir şekilde ekiplerimiz gece gündüz demeden canla başla çalışmaktadır. Konuyla ilgili KASKİ personelimiz tarafından kent genelinde titizlikle yürütülen kanalizasyon çalışmaları aralıksız sürüyor. Kanalizasyon çalışmalarımızdaki en büyük sorumluluk ise vatandaşlarımıza düşüyor. Herhangi bir tıkanıklığa mahal vermemek için kanalizasyona ve ızgaralara kesinlikle çöp atılmamalıdır. Böylelikle yaşanabilecek olumsuzlukların önüne otomatik olarak geçmiş olacağız” diye konuştu.
"ABONELERE ACİL ÇAĞRI (ALO 185) İLE ANINDA MÜDAHALE"
Yaşanabilecek olumsuzlara karşı KASKİ ekibinin 24 saat görevde olduğunu hatırlatan Kavak, açıklamasının devamında ise şunları kaydetti; "KASKİ olarak yapılan tüm uyarılarımıza rağmen bazı vatandaşlarımız, iş yerlerinde, gittikleri mekanlarda, bulundukları toplu alanlarda tuvaletleri ve mazgalları çöp kutusu gibi kullanmaya devam ediyorlar. Çöp kutusu yerine tuvalete atılan tek kullanımlık plastik ıslak mendiller, bebek bezleri, diş temizleme ipleri, eldivenler, bandajlar, kullandıkları mutfak aletleri ve yedikleri çikolata, portakal, mandalina, pet şişeler, sigara izmaritleri, hasta bezleri, havlu, çatal, bıçak, kaşık, kozmetik ürünleri vesaire tuvaletleri ve kanalizasyon sistemini tıkamakta, sistemin hidrolik kapasitesini düşürmekte ve atık suların birikmesine yol açarak kanalizasyon sistemine zarar vermektedir. Bazı mahallelerde kanalizasyon ve yağmur suyu hatlarında tıkanıklığa yol açan bu tür atıklar, ızgara ve pompalara ciddi zararlar vermektedir. Abonelerimiz 7/24 saat hizmet veren Alo 185 Çağrı merkezimizi arayarak; İçme suyu, Kanalizasyon, Sayaç, Su kirliliği, Susuzluk arızaları ve kaçak su kullanımı hakkında başvuruda bulunabilirler. KASKİ çağrı merkezinde (Alo 185) vatandaşlarımızdan gelen tüm şikayetler değerlendirilerek, 185 arızaya kayıt programı aracılığıyla ilgili birimlere aktarılmakta, alınan arıza kaydına ait kayıt numarası, talepte bulunan abonenin cep telefonuna SMS olarak gönderilmektedir. Alo 185 çağrı merkezi ile mobil arıza takip Sistemi'nden oluşan bu entegre sistem ile abonelerimizin taleplerine hızlı bir şekilde cevap verilmektedir. Lütfen ilerde herhangi bir sıkıntı ile karşı karşıya kalmamak için bu konuda vatandaşlarımızı daha hassas olmaya davet ediyorum."