Bu başvurular sonucunda 393 bin 768 adet uyuşmazlık karara bağlandı ve yaklaşık 1.9 milyar lira tutarında değer elde edildi. Tüketici Hakem Heyetleri, tüketiciler ile satıcılar ve sağlayıcılar arasındaki uyuşmazlıkları adil, hızlı ve düşük masrafla çözmek amacıyla kurulan bir mekanizma olarak görev yapıyor.
Tüketici Hakem Heyetleri'nin işlevi, yargı dışında alternatif çözüm yollarını kullanarak yargı sistemine olan yükü azaltmak şeklinde de özetlenebilir.
Bugüne kadar 16 milyonu aşkın uyuşmazlık, Tüketici Hakem Heyetleri tarafından çözüme kavuşturuldu ve yargıya intikal etmeden sonuçlandırıldı.
2023 yılının ilk yedi ayında tüketicilerin elektronik ortamda başvuru yapma imkanı olan e-Devlet ve Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) aracılığıyla toplam başvuruların yüzde 65'lik kısmı, yani 262 bin 317 adedi elektronik yöntemlerle gerçekleşti.
Ürün ve hizmet bazında yapılan başvurulara bakıldığında ise en yüksek oranda, yüzde 12.31 ile "ayakkabı" ürünlerine yönelik şikayetlerin olduğu görüldü.
Bunun yanı sıra, yüzde 5.93 ile "kredi kartı üyelik ücreti", yüzde 5.34 ile "cep telefonu", yüzde 4.65 ile "kıyafet", yüzde 4.64 ile "internet abonelikleri", yüzde 3.60 ile "mobilya" ve yüzde 2.72 ile "GSM aboneliği" şikayetlerinin sırasıyla geldiği belirtildi.
Sektörel bazda, aynı dönemde en fazla başvuru yüzde 56.59 ile "perakende ticaret" sektörüne yapıldı. Bunu sırasıyla yüzde 11.51 ile "finansal hizmetler" ve yüzde 11.09 ile "abonelik hizmetleri" sektörleri izledi.