KMTSO meclisinde Büyükşehir Belediye Başkan Adayları projelerini anlattı

Yayınlanma:
Güncelleme: 27 Şubat 2019 14:29
KMTSO meclisinde Büyükşehir Belediye Başkan Adayları projelerini anlattı

Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası (KMTSO) Meclisi 9. Olağan Toplantısını gerçekleştirdi.

Meclis Toplantı Salonunda Ak Parti Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Hayrettin Güngör ve CHP Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Ali Öztunç’un katılımı ile gerçekleştirilen Toplantının başkanlığını Meclis Başkanı M. Hanefi Öksüz yaptı.

Toplantının açılış konuşmasını yapan Meclis Başkanı M. Hanefi Öksüz, geleneksel olarak seçimlerden önce siyasi partilerin projelerini dinlediklerini ve KMTSO Meclisi’nde sorunları istişare ettiklerini söyleyerek Büyükşehir Belediyesi’nin Kahramanmaraş’ın en önemli kurumlarından birisi olduğun ve iyi yönetilmesi gerektiğinin altını çizdi.

kmtso-meclisinde-buyuksehir-belediye-baskan-adaylari-projelerini-anlatti1.jpg

Öksüz şöyle konuştu: “Odamızda artık bir gelenek haline geldi. Seçimlerden önce, milletvekili adayları veya belediye başkan adaylarının projelerini burada dinliyoruz. Sorusu olan arkadaşlarımız da böylece soru sorma imkanı kazanmış oluyor. Bize göre büyük şehir belediyesi Kahramanmaraş’ın çok önemli kurumlarından birisidir. İyi yöneticilik çok önemlidir. Bu kurumların başına gelen insanlar binlerce insan yönetecek, milyonlarca lira sermaye, finans yönetecek. Daha önceki tecrübelerinde bunların olması lazım. Kısa sürede bu işlere kendini adapte etmesi lazım. Şehir planları genel şehir planları çok önemli. Burası büyükşehir. Büyük bir planın derhal uygulamaya konulmasında yarar var. İşin ehli insanlarla çalışmak çok önemli. İşin ehli olmadığı zaman maliyetler müthiş artıyor. Vatandaşın işi görülmüyor. Yeni yapılan çevre yollarına bakıyorum, çok güzel bir proje yani yapılması lazım, ama o kadar çok mühendislik hataları var ki, iki yolu getirmiş yan yana dibine dayamış, araya dev gibi bir perde duvar örmüş. Yani iki yolu on metre ayır, meyilli bir yüzey yap, zaten kayalık bu kadar betona perdeye gerek yok. Bu gibi proje hataları maliyeti ikiye üçe katlıyor. Diğer yanda, tasarruf çok önemli. Maalesef biz ülke olarak çok müsrif bir ülke olduk. Ekonomimiz de maalesef bu olumsuz etkilenmelerin en başında bu geliyor. Tasarrufa dikkat etmeliyiz aynı hizmeti daha ucuza mal etmeliyiz.”

Raylı sistem hakkında düşüncelerini aktaran Öksüz, “Şunu söylemek istiyorum raylı sistemin en kötü tarafı, mevcut yolu daraltır, şehrimiz dağlık tepelik, her türlü proje kulağa hoş gelebilir, bu tepelerden dağlardan raylı sistem çıkmaz. Ancak dişli tekeri olan trenler var, yukarı çıkan ama tabi, Kahramanmaraş’ta kısa tüneller yapılabilir, direkt Kıbrıs Meydanı’ndan delersin yukarı çıkarsın bu projeler çok önemli. Şimdi tünel delme işleri de kolaylaştı.” şeklinde konuştu.

Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası’nın 2019 yılı Şubat dönemi çalışmaları hakkında bilgi veren KMTSO Yönetim Kurulu Başkanı Serdar Zabun, Kahramanmaraş’ta yeni şehircilik anlayışı ile birlikte, sürdürülebilir kentleşmenin gerçekleştirilerek gelecek nesillere daha modern, daha kavranabilir bir şehir bırakmak açısından yerel yönetim vizyonunun önemine dikkat çekti.

kmtso-meclisinde-buyuksehir-belediye-baskan-adaylari-projelerini-anlatti.jpg

Zabun şöyle konuştu: “Kahramanmaraş bugün, ekonominin de kahramanı unvanına sahip bir şehir. Yapılan yatırımlarla birlikte tekstil başta olmak üzere birçok sektörde güçlü bir Türk markası olarak anılıyor Kahramanmaraş. Sektörlerimizin çoğu ünlü markaların üretim merkezi haline geldi. Biz de Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası olarak bu gelişimi hızlandırmak, üretimi, ihracatı, kurumsallaşma ve markalaşmayı teşvik etmek adına özel sektörün önünü açmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Geçtiğimiz hafta, sanayi ve teknoloji bakanımızı ağırladık. Sektörlerimizin taleplerini, organize sanayi bölgelerimizin sorunlarını detaylı şekilde anlattık. Sağ olsunlar, sayın bakan da şehrimize ayrı bir ilgi gösterdiler. Gerekli incelemeleri birlikte yaptık. OSB’lerimizin sorunları çözüme kavuşturma konusunda söz verdiler. Umuyorum ki, bu sorunların çözümüyle şehrimizde yatırım, üretim ve ihracat çok daha başarılı bir çizgiye ulaşacak. Kahramanmaraş iş dünyası olarak ekonomide çok daha büyük başarı hikayeleri yazarak, ülkemizin makro hedefleri temelinde çalışmaya devam edeceğiz.”

Toplumun temel gereksinimlerini katılımcı bir süreçle saptayan, kentin ihtiyaçlarını gözeten, alternatif çözümleri barındıran bir yerel yönetim modelinin çağın en büyük ihtiyaçlarından birisi olduğunun altını çizen Zabun, “Bu modeli temel alan, kaynakların etkin kullanımını ana ilke edinen yerel yönetimler ile Kahramanmaraş’ın ekonomik ve sosyal kalkınmasının önü açılacaktır. Bu anlamda, yerel yönetim vizyonuna yönelik olarak, meslek komitelerimizin katkılarıyla hazırladığımız “modern Kahramanmaraş için yerel yönetimler konusunda iş dünyasının görüş ve önerileri” konulu raporumuzu adaylarımıza sunarak burada istişare edeceğiz. Altyapı ve çevre, ulaşım, planlama ve imar, sanayi ve ticaret, turizm, kültür ana başlıkları altında iş dünyamızın görüşlerini paylaşarak katılımcı yönetim modeline de önemli bir katkı sağlamış olacağız.” şeklinde konuştu.

kmtso-meclisinde-buyuksehir-belediye-baskan-adaylari-projelerini-anlatti2.jpg

Ak Parti Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Hayrettin Güngör ise yaptığı konuşmada, “Hayatımın hemen hemen tamamına yakını yerel yönetimler ile ilgili geçti. Burada teori kısmında yer aldık. Belediyeler Birliği ve Müsteşar Muavinliği görevimiz sırasında uygulamada yer aldık. Ama aktif olarak Rabbim nasip ederse 31 Mart'tan sonra Büyükşehir Belediye Başkanı olacağım. Bizim burada Şehri nasıl görmemiz lazım? Nasıl bir vizyon oluşturmamız lazım? Nasıl bir yerel yönetim konsepti oluşturmamız lazım? Cumhurbaşkanımız da bu dönem için bize bir vizyon çizdi. Ne yaptı bir manifesto hazırladı. Burada bizim en önemli görmemiz gereken ve uymamız gereken kuralları ortaya koydu” şeklinde konuştu.

İstişare kültürüne dikkat çeken Güngör “İmar, çevre ve şehircilik alanında ilk başlığımız bu. Şehre bir bütün olarak bakmamız gerekiyor. Kahramanmaraş dediğimizde, Kahramanmaraş'ı geleceğe hazırlayacaksak, Kahramanmaraş'ın rekabet gücünü artıracaksak bu bütüncül açıyı korumamız lazım. Bizim ilk başta bunu yapmamız lazım. Bir de hedefimizin olması lazım. Vizyonumuzun olması lazım. Hangi alanda gelişme sağlayacağız. Hangi alanlar yeşil alan olacak? Çevre nerede olacak? Sanayi nerede olacak? Bunu yeniden ele almamız gerekiyor. Bizim öncelikli hedeflerimizden birisi iyi bir imar planı. İmar planında revizyon, ıslah yeni alanlar. Bunu ele alacağız. Birinci önceliğimiz bu olacak. Diğer bir husus, Türkiye'de yenilenmesi gereken 7 milyon konut bulunuyor. Afet riski olan binalar var. Bu binaların dönüşmesi lazım. Ülke olarak sorunlarımızdan biri kentsel yenileme kentsel dönüşüm. Bu ciddi bir kaynak gerektiriyor. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı bir kanun çıkararak ve fonlar oluşturarak bu dönüşümü peyderpey yapmak istiyor. Kahramanmaraş özeline baktığımızda Kahramanmaraş’ımızda kentsel yenileme alanı olması gereken önemli bir alan var. Özellikle Onikişubat ve Dulkadiroğlu. Bizim hedeflerimizden biri nereye gitsek Tekke sorunu. Bunun bir maliyeti, bir hukuki süreci var. Bizim kentsel dönüşümdeki hedefimiz, yaptıkça bir diğerine başlamak. Yani hemşerilerimize; şurayı da yapacağız, burayı da yapacağız deyip, ümit verip bunları yapmamak değil. Başlanmış yerleri bitirerek bir öncelik dahilinde bir eylem planı hazırlayarak o sürede bitirmek. Hedefimiz bu olacak. Özellikle şehir merkezimiz, tarihi merkezde başlamak üzere devam edecek. En önemlisi Tekke. Zaten Tekke kentsel dönüşüm alanı ilan edilmiş. Şu ana kadar çeşitli sebeplerle yapılamayan bazı yerler var. Sağolsun önceki belediye başkanımızın ciddi yol aldığını görüyoruz. Tabii bu kaynak, zaman, hukuki süreç de uzadığı için burada bir sorun var.” dedi.

Trabzon Bulvarı sorununun biteceğini ifade eden Güngör, “Trabzon Caddesi'nden başlamak üzere Kaleye kadar olan bir sorun var. Bunlar parçalı olarak şu ana kadar ele alınmış. Tekrar bu sorun giderilememiş. Ama iyi olarak düşünülmüş hiç kimse kötü olsun diye bir şey yapmaz. Fakat burada nedense hemşerilerimizin bir serzenişi var, sorunu var. Bizim burada yaklaşımımız şu olacak; Trabzon Caddesi'nden Kaleye kadar olan kısmı ve Tekke de dahil olmak üzere tek bir proje yapmak. Bu projeyi de çeşitlendirmek. Yani 3 alternatifli bir proje. Bunu nasıl yapmak? İstişare ile. Bizim Manifestomuzun başlığında istişare yer alıyor. Burayı kullanan paydaşlarımıza oturup, sizce burada ne sorun var? Sorunları alıp tekrar paydaşlar ile istişare etmek. Evet siz bir sorun söylediniz, biz bu bölgeyi bütüncül olarak planladık. Şu önerileri hazırladık. Tekrar bunları tartışalım diyeceğiz. Bu konuda da işin uzmanlarından, ehil insanlarımızdan, şehir dışında bulanan ehil insanlardan yardım alacağız. Bunları en geniş bir mutabakat ile ortaya koyup ve projeyi etaplar halinde sonuçlandırmak. Bizim buradaki yaklaşımımız bu.” şeklinde konuştu.

CHP Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Ali Öztunç ise yaptığı konuşmada, Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi’nin modern bir belediye olması gerektiğini söyledi.

kmtso-meclisinde-buyuksehir-belediye-baskan-adaylari-projelerini-anlatti3.jpg

Öztunç, “Yerel yöneticiler tüccar gibi, esnaf gibi olmalıdır. Halkın içinde olmalıdır. O samimiyeti yerel yöneticiler yurttaşlarıyla beraber yaşamak zorundadırlar. Eğer belediye başkanı halkın içinde olmazsa odasına girer, makama girer, oradan çıkmazsa vatandaşın sorunlarını yerinde tespit etmezse bana göre başarıya ulaşma şansı yoktur. Öncelikle benim düşüncem mahalle meclisleri oluşturmak. Kentte yurttaşlarımızın büyükşehir yasası kaynaklı zaman zaman belediyeye ulaşamadıklarını biliyoruz. Bakın Nurhak’ın herhangi bir mahallesinin sorunlarını çoğu zaman dile getiremediği hepimiz tarafından biliniyor. Bunların çözümü için mahalle meclisleri şart. Mahalle meclisleri oranın önde gelen isimlerinden oluşacak. Bu meclisler mahallenin sorunlarını büyükşehir belediyesine aktarabilirler. Yine büyükşehir yasamızdan kaynaklı çok sayıda kapatılan belde belediyesine ait mallar, binalar var. Bu mallar şu anda harap durumda. Bunların yeniden düzenlenmesi gerekmektedir. Bunun için ciddi bir çalışma yapmak gerekiyor. Belediye şeffaf olmalı. Ne kadar geliri, gideri var bunlar kamu tarafından bilinmelidir. İnşallah 1 Nisan’da Büyükşehir Belediye Başkanı olduğumda her yıl 15-30 Aralık arasında gelir, gider tablosunu Büyükşehir Belediyesine asacağım. İnternette yayınlayacağım. Broşürler yapacağım. Bunları tek tek açıklamak şeffaf belediyecilikte boynumuzun borcudur.” dedi.

Kahramanmaraş’ta mevcut otogarın sorunlarına değinen Öztunç,” Aydın Büyükşehir Belediyesi’nin yaptığı bir akıllı otogar var. Biz bunun daha küçüğünü yapacağız. Bu otogar 8 milyon TL’ye mal olacak. Bu otogarı da Kapıçam bölgesine yapacağız. Aynı zamanda bu otogarın içerisinde Köy Garajı da olacak. En büyük sorunumuz trafik. En çok rahatsız olduğumuz konu trafik. Güney Çevre Yolu. Güney Çevre Yolu’nun mutlak surette yapılması gerekiyor. Güney Çevre Yolunu Kavlaklı’dan başlayarak yapacağız. Bu aynı zamanda baraj bölgesini de ayağa kaldıracak bir proje olacak. Batı köylerinde en büyük sorun ulaşım. Aksu köprüsüne iniyor ve oradan tekrar şehre geliyor. Böylelikle de vatandaşa eziyet oluyor. Bu nedenle buraya mutlaka yani Avşar-Cüceli arasına bir köprü yapılması gerekiyor. Bunun da bedeli 15 milyon TL. Bu köprü aynı zamanda bir tasarruf köprüsü olur. Kuzey ve Güney Çevre yolu yapıldığı takdirde yeni bağlantı yollarını da yapacağız. Kuzey Çevre Yolu’nun uygun bir bölgesine Disneyland kurmak istiyoruz. Kapıçamdan başlayıp Üngüt köprüsünde bitecek olan hafif raylı sistem. Dünyanın her tarafında artık Avrupa’da her ilçede hafif raylı sistem mevcut. Kayseri ve Gaziantep'te var. Gayet de güzel yapıldı. Niye buraya yapılmadı? Merak ediyorum Kahramanmaraş'a niye bu hafif raylı sistem hiçbir şekilde uygulanmıyor. Mesafe 20 km ile 28 km arasında. Yani eğer küçük sanayiden Doğukent’e giderse 28 km. Ora kesilirse 22 km civarında hafif raylı sistem oluyor. Bununda 150 milyon dolar civarında bir maliyeti var. Ama İzmir Büyükşehir Belediyesi’nde başladı, İstanbul'da başladı. Başlayınca bir şekilde bitiyor. Bunu başlatmak gerekiyor, adım atmak gerekiyor. Bu hafif raylı sistem başladığı zaman bunun sona ereceğini biliyoruz. Öyle 1 yılda 2 yılda yapılabilecek bir proje değil farkındayım. Ama en azından Piazza AVM'den Azerbaycan bulvarına kadar ilk oradan başlayabiliriz.” diye konuştu.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.