KIŞ GELDİ LASTİKLERE DİKKAT!
Kahramanmaraş’ta araç sahipleri, kış mevsiminde zor duruma düşmemek için araçlarına takacakları kış lastikleri hazırlıklarına başladı.
Oto lastikçi Furkan Arıkan, kış lastiğinin özelliklerinin nasıl olması, ne zaman takılması gerektiği ve sağladığı imkânlar hakkında bilgiler verdi. Güneş, kış lastikleri, bazı ülkelerde “zorunlu” bazılarında ise “tercihli” olmasına karşın sürücülerin, büyük çoğunluğu kış mevsiminde zor duruma düşmemek ve trafiğin akışını aksatmamak için kış aylarında araçlarında kış lastiği kullanmakta olduklarını belirtti.
Arıkan, “Kış lastiğinin en büyük özelliği yaz lastiklerinin aksine 7 derecenin altındaki havalarda sertleşmemesi ve içerisindeki silica esaslı malzemenin daha yumuşak olmasından dolayı soğuk hava şartlarında, kuru ya da karlı, buzlu zeminlerde tutunmayı arttırmasıdır. Bunun yanı sıra desen ve profili diğer lastiklere göre daha farklıdır. Bu sayede frenleme ve tutunma kabiliyeti daha yüksek olduğu gibi çekiş özelliği de daha fazladır. Kış lastiği kullanmak için yağışlar beklenmemeli, hava sıcaklıklarının düştüğü zamanlarda kullanılması gerekir.
Arıkan kış lastiği hakkında şu bilgileri verdi: Bazı ülkelerde halk arasında kar lastiği olarak adlandırılan lastiğin asıl ismi aslında ‘Kış Lastiği’dir. Kar lastiği olarak yanlış isimlendirmenin en büyük olumsuz etkilerinden biri de aslında kış lastiği olan lastiğin yalnızca karlı zeminlerde kullanılacağı ve kullanıldığı durumlarda da hiçbir durumda ek olarak kar paleti ya da zincirine gerek duyulmayacağı düşüncesini ortaya koymasıdır” ifadesini kullandı.
DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR
Arıkan kış lastiği alırken ve kullanırken dikkat edilmesi hususları şöyle özetledi: “Kış lastiklerinin üzerinde onlara özel bir logolu sembolleri vardır. Bu şekilde o lastiğin kış lastiği olup olmadığı anlaşılabilir. Ayrıca asgari diş derinliği kış lastiklerinde en az 4 mm olmalıdır. Aksi halde işlevini büyük ölçüde yitirmiş olacaktır. Kış lastiklerinin sadece çekişin olduğu tekerleklere değil 4 tekerleğe birden takılması gerektiğini de belirtmekte fayda var. Trafik yetkililerinin talebi doğrultusunda ya da kış lastiğinin yetersiz kaldığı durumlarda zincir takılması gerekir. Böyle bir durumda 4 lastiğe birden zincir takılması doğru olacaktır. Yaygın düşüncenin aksine sadece çeker dingil üzerinde bulunan lastiklere zincir takıldığında aracın çekişi kuvvetlendirilir fakat frenleme ve sürüş esnasında aracın stabil bir şekilde yola tutunması güçleşir.
KAYNAK: Maraştanhaber
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.