Kaski'den personeline 'Kalite' eğitimi!
Kurulduğu günden bu yana vatandaş odaklı hizmet anlayışını benimseyen Kahramanmaraş Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü personele TS EN ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Temel, İç Tetkik ve Dokümantasyon Eğitimi veriyor.
KASKİ Genel Müdürü Mustafa ALTUNOK yaptığı açıklamada; “Genel Müdürlüğümüz vatandaşlara kaliteli hizmet verebilmek adına çalışmalar yapmaktadır. Genel Müdürlüğümüzün hizmet standartları kalitesini yükseltmek için personelimize Kalite Yönetim Sistemi Temel, İç Tetkik ve Dokümantasyon Eğitimi vermekteyiz. Genel Müdürlüğümüz TS EN ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi belgesini almak için gerekli çalışmalara başlamıştır. Burada belge almak bir amaç değil vatandaşlara daha kaliteli hizmet sunmak için bir araç olacaktır. Bunun yanında bundan sonraki süreçte de vatandaşlarımıza verdiğimiz hizmetin daha kaliteli olması için gerekli çalışmalara devam edeceğiz. ” dedi.
Türk Standartları Enstitüsü (TSE) Uzmanı Kadir Yaşar Efendioğlu, "Bir kurumun kalitesini girişteki güvenlik görevlisinin dahi etkileyeceğini" söyledi. Efendioğlu, KASKİ personeline yönelik verdiği kalite yönetim sistemleri eğitimi için kalite belgesi almanın amaç değil araç olması ve asıl hedefin müşteri odaklı olarak Kahramanmaraşlı vatandaşlara hizmet verilmesi gerektiğini kaydetti. Efendioğlu, son yıllarda özellikle devlet kurumlarının Başbakanlık genelgeleri doğrultusunda dünya standardı olan TS EN ISO 9001 kalite belgesi almak için çeşitli eğitimlerden geçtiğini kaydetti. Özellikle bu dönemde kamu kurumlarında çalışmalar yapıldığını vurgulayan Efendioğlu, "Hizmet kalitesini artırmak, kurumsallaşmayı planlamak, KASKİ’nin çalışma alanına giren konularda çeşmelerden standartlara uygun içilebilir suyun akmasını ve çevreye saygılı şekilde deşarjların yapılarak hizmet alan vatandaşların memnuniyetini sağlayarak kaliteli hizmet sunmak önemli. Kurumlarda idarecilerde değişim olsa da aynı kalitede hizmet sunulmalı. İnsanlığa saygı olarak adlandırılacak bir standard olan TS EN ISO 9001’in dokümanlarda kalmaması gerektiği ve en alt çalışandan en üst yöneticiye kadar bir dayanışma içerisinde gönüllü olarak uyulması gereken bir sistemdir. Bir mal ve hizmet satın alırken dahi kalite standardının önemsendiğine dikkati çeken Efendioğlu, " Mal ve hizmet alırken TSE markası olup olmadığına herkesin dikkat etmesi gerekir. Çünkü TSE belgeli ürün ve hizmetlerden dolayı mağdur olan tüketiciler hiçbir aracı kuruma başvurmadan doğrudan TSE’ne başvurmalıdır. TSE belgeli ürünler sizin can ve mal güvenliği için SİGORTANIZDIR. Devlet kurumları da tüm hizmet alanlara kaliteli hizmetler sunulmasının önemli olduğunu kaydeden Efendioğlu, müşteri odaklı standardlarla, memnuniyetin sağlanmasının önemli olduğuna işaret etti. Türkiye'de yaklaşık 250 özel belgelendirme kuruluşu olduğuna dikkati çeken Efendioğlu, şöyle devam etti: "TS EN ISO 9001 belgesini almak gönüllülük esasına dayalı. Belge almak kurumların amacı olmaması aracı olması lazım. Amaç gönüllü bu işe insanların katılımı sağlamaktır. Bir kurumun kalitesini girişteki güvenlik görevlisi bile etkiler. Herkes bu sisteme katılmalı. Bu bilinci oluşturmalıyız"
Türk Standartları Enstitüsü Uzmanı Kadir Yaşar EFENDİOĞLU tarafından verilen eğitim sonunda personelin Kalite Yönetim Sistemi hakkında bilgi sahibi olarak hem kurumun TS EN ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Belgesi alma çalışmaları kapsamında mevzuat, görev yetki ve sorumlulukları, müşteri memnuniyeti, birim hedefleri gibi konular hakkında bilgi sahibi olarak kurumun hizmet standartlarında kalitenin artırılması amaçlanıyor.
KASKİ Genel Müdürlüğü daha önce vatandaş odaklı hizmet anlayışı kapsamında personeline Diksiyon ve İletişim, Elektronik Belge ve Yönetim Sistemi, İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimleri farklı konularda eğitimler vermişti.
KAYNAK: Maraştanhaber
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.