"Kahramanmaraş menfaatindeki her proje bizi de etkiliyor"

Yayınlanma:
Güncelleme: 02 Kasım 2020 11:20
"Kahramanmaraş menfaatindeki her proje bizi de etkiliyor"

AK Parti Kahramanmaraş Milletvekili Mehmet Cihat Sezal, “Çalışmalarımızı gayretle yürütüyoruz. Halkımızın bununla ilgili bir şüphesi olmasın. Kahramanmaraş’ın menfaatine yapılan her proje bizi de önemli ölçüde etkiliyor. Bizde bu şehrin evlatlarıyız” dedi

AK Parti Kahramanmaraş Milletvekili Mehmet Cihat Sezal, Kahramanmaraş’taki yapılması planlanan ve yapım aşamasında olan yatırımların genel durumunu Maraştan Gazetesi’ne anlattı. Sezal, Uçak seferleri, Aksu Çayı, Hızlı Tren ve Expo 2023 ile ilgili bir çok konuya açıklık getirdi.

İşte detaylar:

Expo 2023 projesinde ne durumdayız?

Expo Projesi ile alakalı Onikişubat Belediyemiz çalışmalarını yürütüyor. Hazırlık çalışmaları devam ediyor. Fakat koronavirüs birçok şeyi etkilediği gibi çalışmaları da etkiliyor. Pandemiden dolayı belediye çalışanlarının yüzde 50’si izinli. Maalesef hastalık birçok şeyi engelledi ama EXPO ile alakalı çalışmaların hızlandırılması gerekiyor.

Kahramanmaraş’a Avrupa’dan uçak seferi düzenlenmişti. Yapılan bu seferin devamının geleceği söylenmişti ancak devamı gelmedi. Bununla ilgili bir gelişme var mı?

Avrupa’ya düzenlenen uçak seferini bir turizm firması organize etmişti. Kahramanmaraş havalimanı bulunla birlikte uluslararası ulaşıma açıldığı için, bu saatten sonra pandeminin bitmesiyle yapılan uçak seferleri geliştirilebilir. Bununla ilgili ticaret ve sanayi odasının da girişimleri olmuştu. Yurt dışından seferlerin devam etmesi için bir engel yok. Sadece seferleri devam ettirebilmemiz için hastalık sürecinin geçmesini beklemeliyiz.


HAVALİMANI PİSTİ UZUYOR

Kahramanmaraş’tan Ankara, İstanbul’a olan uçak seferlerine İzmir’de eklenecek mi?
Ben vekil olduktan sonra bu konu ile alakalı bakanlığımızla 3-4 defa görüşme yaptık. Hatta AK Parti Genel Başkan Yardımcımız Mahir Ünal’ın kontrolünde tüm özel şirketlerle görüşmeler ayarladık. Kahramanmaraş’a en azından haftada bir gün İzmir seferi yaptırabilir miyiz? Diye. Bunların hepsi üzerinde meclisin açık olduğu dönemde konuşuyorduk. Fakat salgın hastalık olunca bunları bir kenara aldık. Bunların yanı sıra Kahramanmaraş havalimanın çözülmesi gereken bir takım sorunları var. Onunla ilgilide takip sürecimiz devam ediyor. Sorunu çözmek için çalışmalarımızı yürütüyoruz. Önümüzde ki süreçte pistin uzatılması, havalimanına ‘Ams’ sisteminin de kurulması için çalışmalarımızı yürütüyoruz. Sorunların tamamlanması ile birlikte Kahramanmaraş’ta uçak seferleri rayına oturacaktır.


‘KAHRAMANMARAŞ’IN EN BÜYÜK SORUNU AKSU ÇAYI’

Aksu Çayı ile alakalı herhangi bir gelişme var mı?

Aksu Çayı bana göre Kahramanmaraş’ın birinci öncelikli sorunudur. Seçimden bu yana buradaki sorunun çözülmesi ile alakalı görüşmelerimiz devam ediyor. Hatta bakanımızın Kahramanmaraş’a gelme sebeplerinden bir tanesi de Aksu Çayı idi. Çevre ve Şehircilik bakanımıza ziyaretimizde bütün görüntüleri gösterdik. Bakanımızda oradaki sorunun çözülmesi konusunda bizimle aynı fikirde fakat orada öncelikli bir konumuz var. Oradaki sanayi bölgesinin ıslah organize sanayi bölgesi haline dönüştürülmesi gerekiyor. Bunula ilgili konuyu da sanayi bakanımızla görüştük. O bölgede ıslah çalışması yaptığımız zaman uygun kredi kullanma şansımız var. Konuyla ilgili öncelikli aşamada ise, Gaziantep ve Adana yolu üzerindeki sanayilerin ıslah organize sanayi bölgesi için alınması gerekiyor. Daha sonra uygun bir kredi bulup, oradaki arıtma tesisini yapmamız gerekiyor. Yine bölgede Ticaret ve Sanayi Odamızın bir çalışması var. Biz tek bir arıtma tesisi düşünürken bir firmadan, bir tane büyük yapmak yerine belirli bölgelere 4 tane arıtma tesisi yapma teklifi geldi. Bunun 3 yıl önce 100 milyonluk bir maliyeti vardı. Bugün ki şartlarda ise, bu rakam 400 milyona çıktı. Aksu çayı bölgesinde ki sorunu çözebilmemiz için öncelikli olarak bölgenin Islah organize sanayi bölgesi ilan edilmesi lazım. Konuyla ilgili tüm sanayicilerimizi bir araya getireceğiz ve bir ortak iştirak yapılabilir mi? Ona bakacağız. Burada metreküp fiyatı üzerinden yap işlet devret modeli ile birkaç sanayicimizi bir araya getirip bir özel şirket vasıtasıyla 20 yıllığına yaptıracağız. Bu konuda ki düşüncemiz yap, işlet, devret modeli veya da uygun bir kredi bulunarak bu bölgenin yapılmasıdır. Bununla ilgili çalışmalarımız devam ediyor. Çevre ve şehircilik bakanlığımızın da konu ile alakalı hassasiyeti var. Bölgenin ıslah organize sanayiye çevrilmeden arıtma tesisin yapılmasına imkan yok. Aksu Çayı ile alakalı büyük bir gayret gösteriyoruz. Kahramanmaraş’ın sorunları ile alakalı tüm bakanlarımızla görüşmelerimize devam edeceğiz. Bizde Kahramanmaraşlıyız bizim vatandaşımız bizden ne istiyorsa bizde bir siyasetçi olarak vatandaşımızla aynı şeyi istiyoruz.


‘NE SÖZ VERDİK YERİNE GETİRECEĞİZ’

Kahramanmaraş hızlı trende ne konumda? Kente hızlı tren gelecek mi?

Biz Kahramanmaraş’a trenin nereden girip çıkacağına kadar görüşmelerini yaptık. Ana hat olmasa bile ring hattı olduğunu en başından bu yana söylüyoruz. Konuyla ilgilide ulaştırma bakanımızla bir görüşme isteyeceğiz. Ring hattı ile alakalı ekstra olarak ne yapılabilir sorusuna cevap arayacağız. Bu konuda da en üst düzeyde gayretimizi göstereceğiz. Kahramanmaraşlı hemşerilerimize ne söz verdiysek onu yerine getireceğiz.

İlgili Haberler
Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.