“Kahramanmaraş, canlı gastronomi müzesidir”
Kahramanmaraş’ın canlı bir gastronomi müzesi olduğunu belirten Otel Germanicia Yönetim Kurulu Başkanı Gökhan Büyükdereli, sorularımızı yanıtladı.
Kahramanmaraş’ın canlı bir gastronomi müzesi olduğunu belirten Otel Germanicia Yönetim Kurulu Başkanı Gökhan Büyükdereli, sorularımızı yanıtlarken şehir ekonomisinin gelişimine yönelik; “Güçlü yönlerimizi, zayıf yönlerimizi fırsatlarımızı ve tehditlerimizi iyi algılamak gerekir” dedi.
2018 YILI EKONOMİSİ NASIL GEÇTİ?
2018 yılı tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de güvensiz ve sıkıntılı geçti. Ülkemizin coğrafi şartların da ortaya çıkardığı pozitif ve negatif etkilerin piyasaya ekonomi üzerinde çok belirsiz ve kötü etki bıraktığını söyleyebiliriz. Türk Lirasının değer kaybetmesi halkımız ve ülkemiz adına gelirlerin düşüşü maliyetlerin artışı bu yıla çok kötü izler bıraktı. Özellikle maliyet artışları hizmet üretilen her kesime zararı büyük oldu. hızlıca üretim yapanların önünü açmak gerekir ve gelecek 50-100 yıllık planların ne üreteceğimizi bunun için eğitim, altyapı gibi faaliyetlerin hızla programlanması gerekmektedir. Tarım, teknoloji, sanayi, eğitim, inovasyon, turizm gibi ana konuların acilen planlanması ve sürdürülebilirliğin sağlanması gerekiyor.
2019 YILI EKONOMİSİ İÇİN ÖNGÖRÜNÜZ NEDİR? NELER BEKLİYORSUNUZ?
2019 yılı için belirsizlik görünmekle birlikte önümüzde bir seçim var. bu da ülkenin ilk 3 ayını ve sistem oturtana kadar yarım yılını götürmekte. Çok çalışılması ve şimdiden gelecek yılın siyasi istikrarı eylem planlarının uygulamaya hazır ve hızla sürdürülecek kadar hızlı ve kaliteli yapılması gerekir.
ŞEHİR EKONOMİSİ ÖNEMLİ Mİ? ŞEHİR EKONOMİSİNİ GELİŞTİRMEK ADINA NELER YAPILABİLİR?
Şehir ekonomisinin lokomotif oyunlarının tespit edilip bunun üzerine çalışmak önemlidir. Güçlü yönlerimizi, zayıf yönlerimizi fırsatlarımızı ve tehditlerimizi iyi algılamak gerekir. Hangi ürünün değerini ön plana çıkarırsak daha hızlı verimli geri dönüş sağlarız gibi sorulara cevap bulması gerekir.
ŞEHİRDE TURİZM ADINA NELER YAPILIYOR? NELER YAPILMALI? SEKTÖRÜN SIKINTILARI NELER?
Turizm bir şehrin hem gelir hem de kültür kaynağıdır. Şehirlerin kültürünü artırıcı, geliştirici ve değerlerin taşınmasının doğru ve sağlam kaynak depolamasını sağlar. Bir toplumun kültürünü tanıtmak adına en önemli unsur yemekleridir. Dili, adetleri, gelenek ve göreneklerini insanlar sofralarında paylaşırlar. Kahramanmaraş inanılmaz ve dayanılmaz yemekleriyle, tatlı-dondurmasıyla adeta canlı gastronomi müzesi gibidir. Turizmde kültür, gastronomi, doğa turizmi, müzeler, ulaşım, hepsi bir arada düşünülmelidir. Öncelikle özel ajans gibi çalışmak içerisinde rehberi, sosyal ağlar uzmanı olan doğa turizmi, kültür turizmi, gastronomi turizmi gibi konularda bilgili gezi rotalarının çıkarılması söylenmeli eylem planı hazırlanmalı.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.