İlk sorumlu yönetici!
İlk sorumlu yönetici!
Başımıza kaza geldikten sonra çözüm arayan bir toplum olduğumuzu belirten Makina Mühendisi Adil Topalak, “Eğer asansörde bir kaza olursa bunun ilk sorumlusu yöneticidir. Yönetici yoksa binadaki bütün sakinler sorumludur” dedi.
Kahramanmaraş’ta, periyodik muayeneler sonunda asansörlerin can ve mal güvenliği açısından her an kaza oluşturabilecek ‘tehlike’ işareti olan ‘kırmızı etiket’le işaretleniyor. Makine Mühendisleri Odası Kahramanmaraş İl Temsilciliği Teknik Görevlisi ve Makine Mühendisi Adil Topalak yapılan uygulamayı yerinde anlattı. Topalak, Kahramanmaraş’taki asansörlerin çoğunun güvensiz olduğuna dikkat çekerek bina yetkililerinin bir kaza yaşanmadan asansör bakımlarını yaptırmaları gerektiğini söyledi.
VATANDAŞ BİLİNÇSİZ
Bakanlığın yönetmenliğinde bütün asansörlerin kontrol edilmesi gerektiğini hatırlatan Topalak şöyle dedi: “İlk kontrol yapıldığında asansör kırmızı etiketi almışsa bir ay içerisinde asansörün eksikliklerinin giderilmesi lazım. Makine Mühendisleri Odası deneyimli elemanlarıyla asansörlerin tamamından 180 maddeye göre uygun sonuç almak için çalışıyor. Asansörlerde vatandaşlarımız halen bilinçlenmiş değil. Asansörün bakımlarını yaptırdık yıllık kontrolünü neden yaptıralım deniyor. Asansörün bakımı ile makine mühendislerinin yaptığı kontrol tamamen farklıdır. Emniyet kontaklarından motora kadar kontroller detaylı şekilde yapılır. Kusur alınmışsa kırmızı etiket yapıştırılır. İnsanlar asansörün her yıl masraf çıkardığını düşünüyor.
HER YIL DENETLENİR
Asansörde bir yıl düzenleme yapıldıysa diğer yıl o var düzenlenenlerin sadece çalışıp çalışmadığı denetlenir. O masrafı sadece bir defaya mahsus apartman sakinleri karşılar. Daha sonra tadilatı yapılan malzemelerin çalışıp çalışmadığı kontrol edilir. Makine Mühendisleri Odası bir yıl içerisinde ilçeler dâhil bütün asansörleri kontrol etmek zorundadır. Asansörler şu ana kadar yoğunluk oluşturduğu için kontrol edilmeyen çok az asansör kaldı. Kahramanmaraş’ta toplamda 7 bin asansör olduğunu düşünüyoruz. Bunun 4 bini kontrol edildi. Yılsonuna kadar kalan asansörlerin de kontrolü yapılacaktır” ifadesini kullandı.
İLK SORUMLU YÖNETİCİ
Kaza başımıza gelmeden çözüm aramayan bir toplum olduğumuzu kaydeden Topalak, “Asansör en savunmasız olduğunuz yerdir. Bir arabada freniniz çalışıyorsa ona hükmedebilirsiniz. Ama asansörde bu durum geçerli değildir. Bu nedenle asansörlerde yıllık kontroller yapılıyor. Bir asansörde en önemli kriterlerden birisi frene geçmesidir. Asansör frenleme yapmazsa içindeki insana çok büyük zararlar verebilir. Bunlar ölümle de sonuçlanabilir. Asansör yüksek katlardan aşağı düşerse o içerisindeki insanın kurtulma şansı yok. Bizim yaptığımız kontrollerden en önemlisi asansör frenlerinin uygunluğudur. Asansörlerde kafa karışması olabiliyor. Sıvı teması bunlara neden oluyor. Bu sebeple asansörlerde elektrik aksamları da çok önemlidir. Eğer asansörde bir kaza olursa bunun ilk sorumlusu yöneticidir. Yönetici yoksa binadaki bütün sakinler sorumludur. Her birey sorumludur. Yöneticiye asansör bakımları neden yapılmadı diye sorulursa yönetici bilmiyorum diye bir cevap veremez” şeklinde konuştu.
KAYNAK: Maraştanhaber
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.