İGEDER öğretmen yetiştirmeye devam ediyor

Yayınlanma:
Güncelleme: 17 Eylül 2018 15:20
İGEDER öğretmen yetiştirmeye devam ediyor

Kahramanmaraş İGEDER(İstanbul Gönüllü Eğitimciler Derneği),Öğretmenlere “Öğretmen Akademi Çalışması’’ yaptı.

Kahramanmaraş Onikişubat ilçe Milli Eğitim Müdürlüğü ile işbirliği içinde 2018 Eylül Seminer dönemi Hizmetiçi eğitim kapsamında altı okulumuzda yaklaşık 200 öğretmenimize atölye çalışması yapıldı. Yapılan çalışmalar ’’Buz Kırıcı Etkinliklerle Değerler Eğitimi, Etkili Takım Yönetimi ve Liderlik’’ atölyeleri yapıldı. Bol etkinlikli çalışmalarda öğretmenlerle karşılıklı bilgi alışverişi yapıldı. Günümüz gençliği, niçin etkinlikle eğitim, değerler eğitiminde hangi etkinlikler kullanılıyor , etkinlik örnekleri gibi konular öğretmenlere uygulamalı olarak gösterildi. Takım yönetimi ve liderlik atölyesinde bir “öğretmenin sınıfında ki yeri, iyi liderlik özellikleri nelerdir, bir takım nasıl yönetilir, sınıfımızdaki lider öğrencileri nasıl tespit eder , onlara nasıl davranırız” gibi önemli konular için atölye çalışması yapıldı.

m2-087.jpg

KATILIMCILAR EĞİTİMDEN MEMNUN

Eğitimleri İGEDER Formatörlerinden Musa Sarı ve Mehmet Uslu "Buz Kırıcı Etkinliklerle Değerler Eğitimi", Recep Bikirli ve Fahri Simsar ‘’Etkili Liderlik ve Takım Yönetimi’’ atölyelerinde eğitim verdiler.

Eğitime katılan eğitimciler, eğlenerek vakit geçirdiklerini, eğitime farklı bir pencereden bakmayı ,etkinlik yapmanın çok faydalı olduğunu ,sınıfta beden dilinin çok önemli olduğunu ,anlatım tekniğinin çok etkili olmadığını , bu tür etkinlik olduğunda sevinerek katılacaklarını söylediler.

m1-112.jpg

“ÖĞRETMENİM YETİŞ ,ÖĞRETMENİM YETİŞTİR’’

Kahramanmaraş İGEDER Sorumlusu Musa Sarı ;

"Bizler bulunduğumuz yerlerde üzerimize düşen sorumluluğu yerine getirmeye çalışıyoruz. Öğretmen arkadaşlarımızın gündemine ‘’Nesil endişesi’’ gibi bir sorumluluğumuzun olduğunu söylüyoruz. Bizler eğitimci olarak sınıfımızdaki öğrencilerden ve kendi çocuklarımızdan sorumlu olduğumuzu söylüyoruz. Ülkemizdeki bütün çocuklar öğretmenlerimizin eğitiminden geçtiğine göre , tüm toplumdan sorumluyuz .Toplumda yanlış giden bir durum olduğunda ; acaba ben nerede yanlış yaptım diyebilmeliyiz. Bunu diyebilmek için sorumluluk kapsamını çok iyi bilmeli , neslimizin güzel devam etmesi için gayret içinde olmalıyız dedi. Bu yaptığımız eğitimlerde öğretmenlerimize sorumluluklarımızı konuşarak , çocuklarımıza nasıl daha faydalı olabilirizi etkinlikler yaparak , uygulatarak göstermeye çalışıyoruz .

m3-038.jpg

Milli Eğitim Bakanımızın da dediği gibi, ‘’ tek kanatlı eğitim değil , çift kanatlı eğitimin’’ yani bir elinde bilim ve fen , diğer elinde ahlak olan bir nesil yetiştirmemiz gerektiğini , böyle olmazsa sınıfımızdaki en zeki çocuğun ahlaksız bir doktor olması, sınıfımızdaki gerilerde bulunan öğrencinin de yine sanayide ahlaksız bir tamirci olmasının kaçınılmaz olduğunu söyledi. Kendimizi hangi doktora muayene ettirdiğimizi , arabamızı nasıl bir tamirciye emanet edeceğimizi biliyoruz. O zaman sınıfımızdaki çocuklara en çok ahlak konusunda örnek olmalı ve çalışmalar yapmalıyız dedi. Bu konularda dertli olmanın bir görev olduğunu , bu görevi hep beraber göğüslememiz gerektiğini öğretmenlerimize hatırlatıyoruz. Nurettin Topcu’nun dediği gibi “Gelişmiş toplumlarla gelişmemiş toplumlar arasındaki fark bir avuç yetişmiş insandır. Öğretmenim Yetiş ,Öğretmenim Yetiştir’’ diyoruz” ifadelerini kullandı.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.