Hızlı Tren Hizmeti Alan İl Sayısı 52'ye Çıkacak: Kahramanmaraş'a Bu Sefer Gelecek Mi?
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 2003-2023 arasında Türkiye'nin demir yollarına 880 milyar TL yatırım yaptıklarını açıkladı. İşte detaylar.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 2003-2023 döneminde Türkiye'nin demir yollarına yapılan önemli yatırımları ve gelişmeleri vurgulayarak, "Son 21 yılda demir yollarına yaklaşık 880 milyar lira yatırım gerçekleştirdik. Demir yollarının tamamını modernize edip yeniden inşa ettik" dedi.
Bakan Uraloğlu, Demiryolları Haftası vesilesiyle yaptığı açıklamada, demir yollarının ulaşımın vazgeçilmez bir parçası olduğunu ve aynı zamanda ülkenin ekonomik, sosyal ve stratejik önemine işaret etti. Ayrıca, Türkiye'nin Asya ile Avrupa arasında bulunan İpek Yolu'nun kritik bir bölgesinde yer aldığını ve demir yollarının bu stratejik konumu güçlendirdiğini vurguladı.
Uraloğlu, demir yollarının 2003'ten bu yana büyük bir gelişim hamlesiyle ele alındığını ve öncelikli bir sektör olarak kabul edildiğini belirtti. Ayrıca, demir yollarının limanlar, havaalanları ve lojistik merkezlerle entegrasyonunu artırarak kombine taşımacılığı teşvik ettiklerini ifade etti. Doğu-Batı ve Kuzey-Güney hatlarını geliştirmenin yanı sıra, yeni demir yolu projeleriyle ekonomiye katkı sağlamayı hedeflediklerini söyledi.
Bakan ayrıca 2003-2023 yılları arasında demir yollarına yaklaşık 880 milyar lira yatırım yapıldığını ve tüm hatların modernize edildiğini belirtti. Ayrıca, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı'nın da dahil olduğu projelerle Asya'dan Avrupa'ya kesintisiz bir demir yolu ağı oluşturduklarını vurguladı.
Uraloğlu, 2003'te 11 bin kilometre olan demir yolunun uzunluğunun 2023 itibarıyla 14 bin kilometreye çıkarıldığını ve Yüksek Hızlı Tren (YHT) hatlarının yaygınlaştığını açıkladı. Ayrıca, 2053'te 52 ilde hızlı tren hizmeti sunmayı planladıklarını ve demir yolu hatlarını 28 bin 590 kilometreye çıkarmayı hedeflediklerini ifade etti.
Son olarak, karbon salınımını azaltma hedefleri doğrultusunda kara yolu taşımacılığını azaltmayı ve demir yolu yük taşımacılığını artırmayı planladıklarını sözlerine ekledi. Bu sayede çevresel etkiyi azaltmayı amaçladıklarını belirtti.
Ancak hızlı tren hatlarının inşa edilmesi veya genişletilmesi kararları çoğu zaman hükümetlerin ve ulaştırma bakanlıklarının politika ve bütçe kararlarına bağlı olarak değişebilir. Kahramanmaraş'a hızlı tren hattı gelip gelmeyeceği hükümet ve ulaştırma yetkililerinin gelecekteki planlarına bağlı olacaktır. Güncel bilgilere ulaşmak için Türkiye Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının resmi kaynaklarına başvurmanız gerekebilir.
KAYNAK: Haber Merkezi
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.