Erken seçimlerle uğraşan bir Türkiye değil, güçlü bir Türkiye için ‘evet’
Erken seçimlerle uğraşan bir Türkiye değil, güçlü bir Türkiye için ‘evet’
Mimar Ahmet Gebel Türkiye'nin artık bürokrasi hükümet krizi, erken seçim koalisyon gibi gündemlerinin olmaması gerektiğini ifade etti.
Gebel, "Referandumdan hemen sonra siyasi partiler kanunu ve seçim kanunun değiştirilmesi gerekiyor, mecliste artık tuzluk Vekil'e yer yok" dedi.
Gebel, MHP’nin Referanduma olan katkısını olumlu bulduğunu belirterek, Türkiye’deki çörekleşmiş kadroların bürokraside ki yerlerini boşaltmaları ve yeni kadroların hükümette söz sahibi olabilmesi için sandıktan Yeni Sistemin desteklenmesi gerektiğini vurguladı.
TÜRKİYEDE SİSTEM DEĞİŞİKLİĞİNE İHTİYAÇ VAR MI?
Türkiye 7 Haziran 2015 seçimlerinden bu yana inişli çıkışlı bir süreç yaşıyor. Adalet ve Kalkınma partisi %40 küsür oyla iktidar olamadı ve uzun bir belirsizlik dönemi yaşandı. Koalisyon görüşmeleri, hükümet arayışları, liderler arasındaki iletişimsizlik, seçim hükümeti vs derken aylar süren bunalım 1 Kasım erken seçimleri ile aşılabildi.
Uzak geçmişte ise benzer süreçleri sıkça yaşadık. Ömrü altı ay ile 2 yıl arasında değişen, iki, üç hâtta dört partili koalisyonlar kuruldu. Kurulmazdan evvel uzun pazarlıklar yapıldı; Güneş Motel vakaları yaşandı. Hükümet ortaklarının yatırımların hangi partinin hânesine yazılacağına bakarak tavır takındığı zamanlar oldu. Türkiye koalisyonlarla çok fazla zaman ve enerji kaybetti.
Darbeler muhtıralar karşısında üzerine alınmayan liderler gördük. Halkın iradesine sahip çıkmayıp kenara çekildiler.
Cumhurbaşkanı ve başbakanlar arasındaki gerginliklerden de çok çektik. Kimi zaman hükümet istifa etti. Kimi zaman ekonomik krizler yaşadık. Cumhurbaşkanlığı hükümet ilişkilerinde cumhurbaşkanlığı zaman zaman, seçilmiş hükümet karşısında bir güç odağı haline geldi. Askeri vesayeti tahkim etti. Cumhurbaşkanlığı makamı emekli generallerin makamı idi. Sivil bir cumhurbaşkanı cumhuriyetin kuruluşundan atmış altı yıl sonra Turgut Özal’la mümkün oldu.
16 Nisanda ise önümüze bir sistem değişikliği sunulacak. 1950 den bu yana devam eden mevcut hükümet sistemi ile Cumhurbaşkanlığı hükümet sistemi arasında tercih yapılacak.
Başkanlık sisteminin en faydalı tarafı hükümet krizlerinin tarihe karışmasıdır. Çok başlılık ortadan kalkacaktır. Arzumuz; güçlü ve etkin liderlikle ülkenin süratle kalkınmasıdır. Türkiye’nin gündemi artık erken seçimlerle, iktidar kavgalarıyla, seçim hesaplarıyla meşgul edilmemelidir. Yeni sistemin eksik ve aksak yönleri ise zaman içinde düzeltilmelidir.
ANAYASA DEĞİŞİKLİĞİ VE YENİ HÜKÜMET SİSTEMİ YETERLİ MİDİR?
Hükümet sisteminin yenilenmesinin ardından atılacak ilk adım ise, Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin teşekkül şeklinin yenilenmesi olmalıdır. Güçlü hükümet/güçlü liderliğin yanında güçlü meclis olmazsa olmazdır. Halk iradesi başkanda tecelli ettiği gibi mecliste ve siyasi partilerde de tecelli etmelidir. 18 madde ile milletvekili sayısı altı yüze çıkarılmakta, seçim sistemi maalesef hiç konuşulmamaktadır. Sistemin yürürlüğe gireceği 3 Kasım 2019 dan evvel siyasi partiler kanunu ve seçim kanunu muhakkak değiştirilmelidir. Listeye oy atma geride kalmalı; dar bölge, daraltılmış bölge seçim sitemleri tartışılmalıdır. Türkiye’nin artık “tuzluk vekil” e tahammülü yoktur.
Ülkemizde işler bürokrasi nedeniyle ağır yürüyor. Devlete çöreklenmiş kadrolar keyfi hareket edebiliyor; verim ve performansları sorgulanamıyor. Farklı merkezlerden emir alan gurupların devlet içinde devlet kurmasına müsait bir yapı var. En somut örnek Fetö’dür. Fetö, bürokrasideki sorunlu yapıyı kullanarak kadrolaşmış bir örgüttür. Atanmışlar eliyle devleti ele geçirmek istemiştir. Siyasiler sorumluluk almakta ve hesap vermektedir. Halk beğenmediğinde başbakanı dahi değiştirebilirken valilikteki memurun yeri değişmemektedir. Bürokrasiden kurtulmak için acilen kamu çalışanları reformuna ihtiyaç vardır.
MHP’NİN SÜREÇ İÇİNDEKİ ROLÜNÜ NASIL DEĞERLENDİRİYORSUNUZ
Anayasalar toplumsal mutabakat metinleridir. Gönül isterdi ki, anayasa çalışmalarına tüm partiler katılsın ve tüm kesimlerin ittifak ettiği bir metin ortaya çıksın.15 Temmuz dan sonraki birlik ve beraberlik ruhunun ülkemizi ileriye taşıyacak bir yeni anayasa ile taçlanması güzel olurdu. Ak Parti ve Milliyetçi Hareket Partisi ipi göğüsledi. Şimdilik 18 maddelik değişiklik gerçekleşecek. Hakkımızda hayırlı olmasını diliyorum.
KAYNAK: Maraştanhaber
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.