Eğlenirken öğrenmede yaz okulu tercihi
Atom Karıncalar Anaokulu Kurucu Müdürü Mehmet Akif Çıkın, gazetemize yaptığı açıklamada okul öncesi eğitim ve yaz okullarının öneminden bahsetti. Çıkın, “Yaz okullarının mantığı aslında eğlenceye dayalı, eğlenceye daha fazla ağırlık veriliyor” dedi.
Okul öncesi eğitimi bir binanın temeline benzeten Çıkın, açıklamasında şunları söyledi; “Okul öncesi eğitim bir binanın temeli gibidir. Okul öncesinde sadece zeki, çalışkan değil; iyi yetişmiş sosyal ve değerlerine sahip çıkan çocuklar yetişiyor. Günümüzdeki her çocuk zeki, önemli olan bunu ortaya çıkarmak ve sosyalliğini sağlamaktır. Okul öncesi eğitim kurumları da bu noktada devreye giriyor. Vatanına ve milletine iyi bir birey yetiştirmek amaçlanmaktadır. Okul öncesi eğitim kurumları tamamen ilköğretime hazırlama değildir. Çocuklara özgüven yüklenmesi hayatı boyunca kendisine katkı olacaktır. Günümüzde çocuklar eskisi gibi dışarı çıkamıyor, kendi başlarına sorumluluk alamıyor. Değişen aile yapısından dolayı çocuklara olması gerekenden daha fazla değer veriliyor. Biz buna karşılık çocuğun biraz daha serbest, çocukluğunu yaşayabileceği bir sistem istiyoruz”
EĞLENCE DOLU BİR SEZON
Atom Karıncalar Anaokulu olarak 2018-2019 eğitim yılını eğlenceli bir şekilde geride bıraktıklarını belirten Çıkın; “Atom Karıncalar Anaokulu olarak 2018-2019 eğitim yılını eğlenceli bir şekilde geride bıraktık. Elinizdeki malzeme çocuk olunca sürekli olarak hareket halinde oluyorsunuz. Bizim gibi kurumlarda çocukların enerjilerini atmak üzere çalışmalara yer veriliyor. Bizim amacımız da çocuktaki o enerjinin bir şekilde atmasını sağlamak oldu. Bununla birlikte de çocuklarımıza eğitim anlamında ne kattıysak yanımıza kar kaldı. Evde oturan çocuklar teknolojinin bağımlısı oluyorlar. Bu da çocukların bilişsel gelişimini inanılmaz etkiliyor. Çocuklarımızla kaliteli zaman geçirerek bir sezonu geride bıraktık” dedi.
YAZ OKULLARININ MANTIĞI EĞLENCEYE DAYALI
Yaz okullarının sezonun stresini atma ve bunun yanında da öğrenme olarak değerlendiren Çıkın; “Yaz okulları uygulamasında dikkat edilecek bir husus var. Yıl boyunca eğitim alan çocuklarda bıkkınlık olabiliyor. Yaz okullarının mantığı aslında eğlenceye dayalı. Normal anaokulu eğitimi de aslında eğlenirken öğrenme ama yaz okulunda eğlenceye daha fazla ağırlık veriliyor. Burada aktiviteler bir derece daha fazla olacak ki yıl boyunca eğitim hayatını devam ettiren çocukları sıkmamak gerekiyor. daha eğlenceli, teorik kısmın bir derece azalıp eğlence kısmının bir derece artırılması gerekiyor. bizim yaz okulu programımız da bu şekildedir. Eğlencenin yanında değerler eğitimi, İngilizce, zeka oyunları, alan gezileri ve yüzme gibi etkinlikler düzenliyoruz. Teorik kısmını azaltıp eğlence kısmını artırmayı hedeflediğimiz bir yaz sezonuna giriş yaptık. Amacımız okuldan soğumamaları ve eğlenirken öğrenmeleri” ifadelerini kullandı.
SİSTEM İYİLEŞTİRİLDİ
İlkokula başlama yaşı hakkındaki düzenlemeyi olumlu karşılayan Çıkın, ‘sistemde iyileştirme yapıldı’ yorumunu yaptı. Çıkın, devam eden açıklamasında şu ifadelere yer verdi; “İlkokula başlama kanununda açıklar vardı. Mesela veliler çocuklarını raporla okula göndermiyorlardı. Şu anda fiziksel ve bilişsel olarak çok farklı çocuklar var. Bir çocuk 5 yaşında gidiyor, diğeri 7 yaşında gidiyor. İlkokullarda sınıfların da kalabalık olmasıyla iyi bir eğitim alamıyorlar. Bütün çocuklarda farklılık olacaktır ama bu şekilde daha fazla farklılıklar oluyor. Anlama konusunda da sıkıntılar yaşanıyordu. Devletimiz bu durumların farkına vararak ilköğretime başlama yaşını 3 ay daha ileriye aldı. Bu duruma yanlıştan dönülme olarak yorumlama yapılabilir. Bu şekilde sistem daha da iyileştirildi diyelim”
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.