Bütün sorunlar KOSDER ile çözülecek
Kahramanmaraş’ta 247 adet öğrenci servisi olduğunu ve derneğin kurumsal yapıya bürünmesi ile birlikte birçok sorunun ortadan kalktığını belirten KOSDER (Kahramanmaraş Öğrenci Servisleri Derneği) Başkanı Sefa Şavkılı önemli açıklamalarda bulundu.
Vatandaşların genel şikayetlerinin öğrencilerin evlerinden erken alınmasının olduğunu belirten Şavkılı, bu konu ile ilgili Milli Eğitim Müdürlüğü ile görüşmeleri sonucunda sıkıntıların okul saatlerinden kaynaklandığı kanısına vardıklarını söyledi. Şavkılı; “Kahramanmaraş’ta 247 adet öğrenci servisi var ve 5 bine yakın öğrenci taşınıyor. Vatandaşların genel olarak şikayetleri öğrencilerin evden erken alınmaları ile alakalı oluyor. Bu durum ile ilgili Milli Eğitim Müdürlüğümüz ile görüşmelerimizde okul saatlerinden kaynaklandığı kanısına vardık. Bütün okulların başlama saati aynı olduğundan dolayı bazı okul öğrencilerini erken almak zorunda kalıyoruz. Bir öğrencinin okuluna varması en fazla 30 dakikadır. Bu durumda da yaş itibari ile lise öğrencilerimizi erken alıyoruz. Okul servislerinin kurumsal bir yapıya bürünmeden önceki süreci çok ağır şartlarda ilerliyordu. Bir okulu toparlayabilmek için 2 saatlik servis güzergahının olduğu bir alanda geziyorduk. Ama bizimle beraber bu yapı biraz daha kurumsallaştı. Aşamadığımız tek konu okulların başlama saatlerinin aynı olması. Bir servisin 4 yada 5 okula öğrenci taşıdığı söylenebilir ama içinde bulunduğumuz şartlarda okul giriş saatlerinin aynı olması nedeni ile bunu aşmak kısa vadede olmayacaktır. Okul sayısı 4’ün altına düştüğünde servisçilerimiz bu işi yapamazlar. Maliyetler artacak ve gelir-gider birbirini karşılamayacak. Bu araçların akaryakıt olarak aylık ortalama 4 bin lira gideri var. Aynı zamanda şoför maaşı var. Araçta ortalama 20 öğrenci var. Öğrencilerden alınan paralar da hesaplandığında maliyeti asla kurtarmaz. Durum böyle olursa da veliler daha fazla mağduriyet yaşar. Herhangi bir sorunlarını bildirecek bir makam bulamazlar, çözüm masası bulamazlar. Biz her velimizin problemine yardımcı olmak adına mücadele veriyoruz. Bizim ilgi alanımız olmayan şikayetlere bile çözüm arıyoruz. Veliler sıkıntılarını servis şoförlerinden aşamıyorlarsa derneğimize mutlaka ulaşmalılar” dedi.
GÜN GEÇTİKÇE BÜTÜN SORUNLAR ORTADAN KALKACAK
Servis aracı filosuna her yıl düzenledi olarak eklemeler yapıldığını belirten Şavkılı, düzen bu şekilde gittiği taktirde bütün problemlerin çözüme kavuşacağını söyledi. Şavkıvı; “Kahramanmaraş’ta her yıl ortalama 10 servis ekleme yapılıyor. Velilerimizin daha iyi hizmet alması için bu düzenin bozulmaması gerekiyor. Her yıl düzenli artış gün geçtikçe sorunların ortadan kalkmasını sağlayacaktır. Belediyemizin bu yıl da yaklaşık 20 adet plaka vermesini bekliyoruz. Bu konuda görüşmelerimiz sürüyor. S plaka ile J plaka karma yapıldığı zaman bu sistemde düzen adına hiç bir şey kalmaz. Bizim öğrenci taşıtlarımızda yürürlük gereği, emniyet kemerleri, güvenlik kameraları, takip cihazları ve kapı sensörleri gibi ekstralar var. J plakalı araçlarımızda çok önemli özellikler var, ama S plakalı araçlarda bu özellik yok. o yüzden iki plaka birbirine karıştırıldığında bu iş çok karma bir hal alacak ve bu durumdan yine mağdur olan velilerimiz olacaktır. S plakalarda araç yaş sınırı 20, J plakalarda 12. J plakalı servislerimizde kesinlikle ayakta yolcu taşıma olayı yoktur, böyle bir durum söz konusu ise velilerimizin direkt bize müracaat etmelerini istiyoruz. Öğrenci taşıyan servislerimizin aşırı hız yaptığı yönünde söylentiler var. Bütün araçlarımızda takip sistemleri var, bu araç hangisi ise biz buradan görüp müdahale ediyoruz” ifadelerini kullandı.
İLK ÇÖZÜMÜ BİZİMLE ARASINLAR
Velilerin okul servisleri ile ilgili bir problem yaşadıklarında ilk çözüm noktası olarak derneği ziyaret etmeleri gerektiğini vurgulayan Şavkılı, devam eden açıklamasında şunları kaydetti; “Velilerimizin herhangi bir şikayet ve isteklerinde ilk olarak bize başvurmalarını rica ediyoruz. Çünkü bu tarz durumlarda çözüm olarak ilk müracaat noktası biziz. Velilerimizden yana bizim de karşılaştığımız sorunlar var. Mesela, güzergah dışı öğrencisini almamızı istiyor. Konuyla ilgili bize başvurması gerekirken direkt olarak gidip belediyelere şikayette bulunuyor. Yedikuyulardan öğrencisini getirmemizi isteyen velilerimiz var, biz bu öğrenciyi alabilecek durumda değiliz. Fiyat belirlemeleri kilometreye göre oluyor”
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.