Arslan; "Öncelikle öğrenmeyi öğretmeliyiz"
Özel Rotacı Eğitim Kurucu Müdürü Önder Arslan, Eğitimde başarının sağlanmasının en önemli hususlarından birisinin öğrenciyi iyi tanımanın gerektiği ve öğrencinin algı düzeyinin maksimum seviyeye çıkacağı yönünde gazetemize açıklamalarda bulundu.
EĞİTİMDE BAŞARI NASIL SAĞLANIR?
Öncelikle her dönemi kendi içerisinde değerlendirmeliyiz. her çağın gerekliliği farklı. bu özellikle eğitim sektörü için de oldukça geçerli.
Bulunduğumuz çağda öğrencilerin daha doğrusu gençlerin en önemli eksiği, neyi nasıl yapacaklarını bilmiyor olmaları yeni aslında işin en büyük kısmı yönlendirme, rehberlik, kişisel analiz yönü.
Burada yapılması gereken öğrencilere öncelikle öğrenmeyi öğretmek. her bir öğrenci bir birey olarak değerlendirilmeli ve algısına, eksiğine, anlama biçimine odaklanarak kişisel analizleri yapılarak, sistemli ve düzenli olarak nasıl hatırlaması gerektiği belirlenmeli. böylelikle kademeli bir tempo artışıyla her öğrencinin algı düzeyine göre belirlenmiş programlarla maksimum seviyeye ulaşılabilir.
ÖZEL OKULLARLA KAMU OKULLARINI MUKAYESE EDERSEK FARKLARI NELERDİR?
Mutlaka tüm kurumların eksiklikleri ve işleyişte farklılıkları mevcuttur. fakat önemli olan kurumlar arası birlikteliği oluşturabilmektir.
Günümüzde kamu okullarının bir çoğu eğitim kalitesi anlamında özel okullarla eşdeğer düzeye ulaştı diyebiliriz. burada kurumlar arasında göze çarpan bariz farklardan birisi sınıf mevcutları. tabi ki özel kurumlarda sınıf mevcıtlarının belli düzeyde tutulması ilgi alaka noktasında ön plana çıkmasını sağlıyor.
ŞEHRİN EĞİTİM KALİTESİ BİR ÜST KADEMEYE NASIL ULAŞIR?
Kahramanmaraş'ın adını ve içerisinde ki Sütçü İmam Üniversitesini duyurmalıyız. bizce birçok genç burada bir üniversite olduğunu dahi bilmiyor olabilir.
Şehir olarak bilinirliğimizi yani etki alanımızı geliştirmeliyiz. Kendi sınırlarımızın içinde birçok güzel iş yapıyoruz lakin bu sadece çevre iller tarafından farkedilebiliyor. Adımızı yüksek sesle duyurmalıyız.
VELİLER ÇOCUKLARINI ÖZEL EĞİTİM KURUMLARINA KANALİZE EDERKEN BEKLENTİLERİ NELER?
Aslında en başta bahsettiğimiz yere dönüyoruz. Özel kurumların sunduğu ve velilerinde temel beklentisi öğrenci odaklı hareket edilmesi. Bu tarz kurumlarda başarı tabi ki önemlidir ama temelde bireysel değerlendirme olursa ve her bireyin gelişimi kademeli olarak takip edilirse başarı zamanla kendiliğinden gelir. bu tarz kurumlarda Milli Eğitim yönetmeliğinde ki Tam Öğrenme Sistemi bireysel bazda değerlendirmeyle daha kolay sağlanabiliyor.
SINAV SİSTEMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİZ NELER?
Eğitim kademelerine öğrenci alımında mutlaka belirleyici bir uygulama olmalı. Şuan uygulanan sistem henüz yeni sayılır. Dolayısıyla işleyebilirliğini anlayabilmek adına biraz daha zaman geçmeli. Ama çoklu düşünme, bağlantı kurma ve mantık yürütmeye dayalı soruların yoğunlukta olması gerçekten güzel bir gelişme.
KAYNAK: Maraştanhaber
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.