25 yaş üstü araçlara ÖTV muafiyeti: TBMM'den hurda teşviki teklifi!

Yayınlanma:
Güncelleme: 22 Kasım 2024 16:36
25 yaş üstü araçlara ÖTV muafiyeti: TBMM'den hurda teşviki teklifi!

25 yaş üstü araçlar için ÖTV muafiyeti teklifi TBMM'ye sunuldu. Eski araçların dönüşümüyle çevre ve ekonomi hedeflenirken, ticari şoförlere de ÖTV ve KDV'siz araç alım imkanı önerildi. Detaylar ve geçmiş uygulamalar gündemde.

Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne (TBMM) 25 yaşından büyük araçlar için yeni bir düzenleme önerisi sunuldu.

Teklifte, eski araçların trafikten çekilmesi ve yenileriyle değiştirilmesi amacıyla Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) muafiyeti öngörülüyor. Ayrıca, ticari araç alacak şoförler için de ÖTV ve Katma Değer Vergisi'nden (KDV) muafiyet sağlanması talep ediliyor.

ÖTV MUAFİYETİYLE YERLİ ÜRETİM ARAÇ TEŞVİKİ

Milliyetçi Hareket Partisi (MHP) Kayseri Milletvekili İsmail Özdemir tarafından hazırlanan teklif, 25 yaş ve üzeri araçların geri dönüşüme kazandırılmasını hedefliyor. Teklife göre, eski araçlarını hurdaya ayıran vatandaşlara, Türkiye'de üretilen sıfır araç alımında ÖTV muafiyeti sağlanacak. Bu adım, ithalatın azaltılması, yakıt tasarrufu ve çevre kirliliğinin önlenmesi gibi amaçları içeriyor.

Özdemir’in açıklamasında, Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine atıf yapılarak şu bilgilere yer verildi:

Türkiye'deki araç sayısı 2024 Ağustos itibarıyla 30 milyonu geçti.

Trafiğe kayıtlı araçların yaş ortalaması 14,5.

Araçların %25’i, yani yaklaşık 7,5 milyonu, 21 yaş ve üzerinde.

Yaşlı araçların bakım maliyetleri ve çevreye verdikleri zarara dikkat çeken teklif, bu araçların dönüşümünün ekonomi, çevre ve trafik güvenliği açısından önemini vurguluyor.

TİCARİ ARAÇ SAHİPLERİNE VERGİ MUAFİYETİ

Meclis'e sunulan bir diğer teklif ise, geçimini ticari araçlarıyla sağlayan şoförleri ilgilendiriyor. Buna göre, şoför esnafının ticari kullanım için satın alacağı yeni araçlarda 10 yıl süreyle ÖTV ve KDV muafiyeti uygulanması talep ediliyor.

TESK’TEN HURDA TEŞVİKİNE DESTEK

Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Başkanı Bendevi Palandöken, ticari araçlar için hurda teşvikinin yeniden gündeme alınması gerektiğini belirtti. Palandöken, "14,5 yaş ortalaması olan milyonlarca araç ekonomik ve çevresel yük haline gelmiştir. Sorunun çözümü için teşvik programları yeniden uygulanmalıdır," dedi.

HURDA TEŞVİKİ GEÇMİŞİ

Türkiye'de hurda araç teşvikleri ilk kez 2003 yılında uygulanmaya başladı. Daha sonra farklı dönemlerde tekrar hayata geçirilen teşviklerle eski araçların trafikten çekilmesi sağlandı. En son 2018-2019 yıllarında, hurda araç sahiplerine ÖTV indirimi yapılmıştı. Ancak, bu teşvikler 2019’dan bu yana uygulanmıyor.

Yeni tekliflerin kabul edilmesi halinde, hem bireysel hem de ticari araç sahipleri için ekonomik ve çevresel faydalar sağlanması hedefleniyor.

Kaynak: Haber merkezi

İlgili Haberler
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.